Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
א’ - ה’ :18:00 - 09:00
ז'בוטינסקי 35, קומה 9 (מתחם הבורסה) ר”ג

ביטול צו ירושה

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    הנסיבות שבהן בית המשפט יורה על ביטול צו ירושה

    הרשמים לענייני ירושה וכן בתי המשפט לענייני משפחה נותנים מידי יום ביומו צווי ירושה בתיקים רבים ומגוונים. מה יקרה ומה יש לעשות כאשר ניתן צו ירושה ולאחר שזה ניתן מגלה פלוני/אלמוני, כי יש בידו עילה וטענה טובה לביטול צו הירושה שניתן, למשל, אם זה מגלה פתאום צוואה שהותיר אחריו המנוח.

    סעיף 72 לחוק הירושה עוסק בדיוק בסוגיה זו וכעיקרון ניתן לעתור לביטול צו ירושה שניתן ועצם נתינתו אינה סוף פסוק ואולם, ביטול צו ירושה שניתן לא יהיה עניין שבשגרה, אלא החריג וזה יבוטל רק במקרים חריגים שבהם ישוכנע בית המשפט, כי קיימת לכך הצדקה ממשית.

    מה על בתי המשפט לבחון לצורכי הכרעה בתביעה לביטול צו ירושה?

    אין רשימה סגורה של עילות ותנאים, אשר על בית המשפט לבחון לצורכי ביטול צו ירושה ואולם עם השנים התגבשה בפסיקה רשימה של כללים מנחים, אשר צריכים להיבחן על ידי בתי המשפט בטרם ולצורך הכרעה בתביעה שלפניו.

    בכלל זאת, בית המשפט צריך לבחון מדוע הטענות לעניין ביטול צו הירושה לא הועלו בטרם מתן הצו והאם היה ניתן להעלותן לפני שניתן צו הירושה. אם לא היה ניתן להעלות את הטענות לפני מתן הצו, יש לבחון מתי נודע לתובע על הטענות אותן זה מעלה וכמה זמן חלף מעת שנודע לו על הטענות ועד אשר זה עתר לביטול צו הירושה. זה המקום להדגיש, כי מומלץ מאוד שלא להשתהות ויש להעלות את הטענות המהותיות לביטול צו הירושה שניתן וזאת בהקדם וללא שיהוי !

    • בתי המשפט יבדקו מהו המשקל הסגולי של הטענה לעניין ביטול צו הירושה ועד כמה זו מהותית ויכולה להביא לביטול צו הירושה שניתן.
    • בתי המשפט יבדקו האם ביטול צו הירושה שניתן ופתיחת הליכי הירושה מחדש עשויים לפגוע בניהול הליכי הירושה בערכאות ובאפשרות של מי מהצדדים להביא ראיות לצורך ביסוס טענותיהם.
    • בתי המשפט יבדקו האם מגיש התביעה לביטול צו הירושה נהג בחוסר תום לב ו/או במחדל, בהשתהות בהעלאת טענותיו או שמא זה פעל באופן תקין ותם לב.
    • בתי המשפט יבדקו האם ביטול צו הירושה שניתן יפגע באופן מהותי ו/או אחר בצדדים בהליך או במי מהם והאם יהיה זה צודק להביא לביטול צו הירושה שניתן בנסיבות הספציפיות.

    כאמור, אין רשימה סגורה של מצבים ועילות לביטול צו ירושה שניתן וכל מקרה ייבחן לגופו.

    הגשת תביעה לביטול צו ירושה רק באמצעות עו"ד מקצועי לענייני ירושה

    מאחר והגשת תביעה לביטול צו ירושה כרוכה בהבנה מעמיקה בדין המהותי, בפרוצדורה ובסדרי דין הנוגעים להגשת תביעה מעין זו, הרי מומלץ ביותר להיוועץ עם עו"ד לענייני ירושות. היוועצות מקדימה וקבלת ייצוג משפטי באמצעות עו"ד לענייני ירושות תמקסם את סיכויי ההצלחה שלכם בהליך, אשר אתם עומדים לנקוט בו לעניין ביטול צו ירושה שניתן.

    מידע נוסף בנושא

    באילו מקרים מוגשת בקשת ביטול צו ירושה?

    צו הירושה הינו מסמך אשר מכיל מידע מקיף בנוגע לזהות המנוח, היורשים שלו ואופן חלוקת הרכוש בקרבם. חשוב לציין כי צו הירושה אמנם משמש בתור מסמך משפטי מחייב, אך בהתאם לסעיף 72 בחוק הירושה ניתן יהיה לבטל את צו הירושה או לתקן אותו על ידי בית המשפט לענייני משפחה או הרשם לענייני ירושה. הגשת בקשה ביטול צו ירושה, אם כך, תתבצע ביעילות המרבית בעזרת פניה אל משרדו של עו"ד אוהד שוהם, אשר מתמחה מזה כ- 18 שנים בתחומים המשפטיים המגוונים בענייני ירושה, צו ירושה, צוואה ועיזבונות.

    כאמור, צו הירושה הינו המסמך אשר קובע את זכויות היורשים בנכסיו של אדם שהלך לעולמו ולא הותיר צוואה. באמצעות הצו יכולים היורשים להפוך את חלקם בעיזבונו של המנוח לקניינם. לאחר הגשת בקשת צו מימוש ירושה, רשם הירושות מפרסם אותה ברבים. לאחר מכן, במסגרת תקופת זמן מוגדרת מראש, ניתן יהיה להציע התנגדות לצו הירושה, זאת על ידי הגשת בקשת ביטול צו ירושה.

    בקשה זו תהיה מוגשת לרוב בשעה שמתעוררות התנגדויות מסוגים שונים על ידי הבאים:

    • יורשים המופיעים בצו הירושה, בין אם מאמינים כי חלקם קטן יותר ממה שמגיע להם, ובין אם מדובר במצב בו מאמינים כי אחד היורשים אינו זכאי לירושה שחוק הירושה קבע בעבורם.
    • מי שנפגע ממתן צו הירושה, זאת מסיבות שונות הכוללות גם את נוכחותם של יורשים שלא הופיעו בצו הירושה שהתפרסם.

    עו"ד אוהד שוהם – הגשת בקשה לביטול צו ירושה 

    זכרו כי כל התעסקות בדיני ירושה וצוואה דורשת את מעורבותו של עו"ד מנוסה בתחום. פניה אל איש מקצוע תאפשר לכם להיות בטוחים כי האינטרסים שלכם נשמרים וכי אתם זוכים לליווי ולייצוג המשפטי אשר שומר על האינטרסים והזכויות שלכם.

    זקוקים לסיוע בענייני ירושה וצוואה? פנו היום אל משרדו של עו"ד אוהד שוהם דרך האתר או צרו קשר במספר הטלפון  077-510-0268 וקבעו פגישת ייעוץ בהקדם.

    מידע חשוב על ביטול צו ירושה

    באילו מקרים מתבצע ביטול צו ירושה? לרוב, כדי שיורשיו של הנפטר יוכלו לממש את צוואת הנפטר, עליהם לפנות אל רשם הירושות ולבקש צו קיום ירושה. עם זאת, ולמרות שניתן בשלב זה לחלק את עיזבונו של המנוח, ישנה האופציה לבטל את צו קיום הצוואה. כדי להגיש בקשה זו, מומלץ לפנות אל משרד עורכי הדין אוהד שוהם ולקבל את המענה המקצועי ביותר.

    לאחר מותו של קרוב משפחה, יורשיו פונים אל רשם הירושות ומבקשים צו קיום ירושה. צו הירושה הינו מסמך משפטי בעל תוקף הקובע את זכויותיהם של היורשים בכל הנוגע לעיזבונו של הנפטר – במידה והוא לא הותיר צוואה. לאחר הגשת הבקשה, רשם הירושות מפרסם אותה ברבים. כך, ובמסגרת תקופת הזמן המוגדרת מראש, יכולות להתעורר התנגדויות. את ההתנגדויות יכולים להגיש אנשים הטוענים כי אין לקיים את צו הירושה בהתאם לבקשתם של היורשים.

    ישנן סיבות רבות בגינן ניתן להגיש התנגדות לצו ירושה: אחד היורשים איננו זכאי לרשת את המגיע לו לפי החוק? האם ישנם יורשים נוספים לנפטר אשר אינם מופיעים בצו הירושה? רשם הירושות או בית המשפט לענייני משפחה ידונו בטענות השונות ויחליטו האם לקבלן או לדחות אותן.

    בנוסף, חשוב לציין כי בית המשפט העליון דן בנושא ביטול צו הירושה וניסח את המבחן האובייקטיבי; מבחן אשר יכול לסייע בעת דיונים על ביטול צו ירושה: החל ממשך האיחור הכללי, ההסבר לאיחור ועד שיהוי בלתי סביר – בהתאם למבחנים אלו, ניתן יהיה לבחון את הטענות להתנגדות ולהכריע בהתאם.

    יחס מקצועי ושירותים מקיפים לכל לקוח – עם עו"ד אוהד שוהם

    כאשר מדובר בחלוקת עיזבונו של הנפטר, אין ספר שמדובר בתהליך ארוך ועמוס שלבים בירוקרטיים. בהתאם לכך, ובמידה ואתם מעוניינים להגיש בקשה לביטול צו ירושה, מומלץ ליצור קשר עם עורך הדין אוהד שוהם, בוגר אוניברסיטת תל אביב אשר הוסמך בעריכת דין בשנת 2002. עורך דין זה מתמחה בענייני ירושה, צוואה ועיזבונות.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים