האם בני זוג מאותו המין זכאים לרשת האחד את השני

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    בת זוג, שהינה ידועה בציבור, זכאית לרשת את בן זוגה המנוח לאור הוראת סעיף 55 לחוק הירושה. האם בני זוג מאותו המין זכאים גם כן לרשת האחד את השני ?

    בשנת 2001 הוגשה ע"י בן זוגו של המנוח (מאותו המין) בקשה למתן צו ירושה לעיזבונו. בית המשפט לענייני משפחה בנצרת דחה את הבקשה וקבע, כי סעיף 55 לחוק הירושה לא חל בנסיבות העובדתיות של המקרה, אלא רק על "איש ואשה" המנהלים משק בית משותף. על פסק הדין הנ"ל הוגש ערעור שנדון בבית המשפט המחוזי בנצרת, במסגרת תיק מס' 3245/03, אשר הפך את פסק הדין. בית המשפט המחוזי גילה גישה ליברלית, אשר מכירה בזכותם של זוגות חד מיניים לרשת האחד את השני וקבע, כי יש לפרש את סעיף 55 לחוק הירושה באופן אשר יתאים למציאות החיים דה היום.

    ביום 23.8.10 ניתן בבית המשפט לענייני משפחה בב"ש פסק דין בת"ע 1320/08, אשר במהותו סותר לחלוטין את פסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי, כאמור לעיל, במסגרתו קבע בית המשפט, כי בן זוג, מאותו המין, אינו זכאי לקבל מזונות מן העיזבון של בן זוגו המנוח וזאת לאור לשון סעיף 55 לחוק הירושה.

    נכון להיום אין הלכה אחידה ומחייבת בסוגיה. הח"מ סבור, כי לא ירחק היום עד אשר פרשה משפטית דומה תגיע לפתחו של בית המשפט העליון, אשר ייאלץ לקבוע הלכה מחייבת בסוגיה. הח"מ מעריך, כי בית המשפט העליון יגלה ליברליות כלפי זוגות חד מיניים ויזכה אותם בזכות לרשת האחד את השני וכן לקבל מזונות מן העיזבון.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים