Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
א’ - ה’ :18:00 - 09:00
ז'בוטינסקי 35, קומה 9 (מתחם הבורסה) ר”ג

האם יש צורך בתעודה רפואית בטרם עריכת צוואה

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    פלוני מבקש לערוך צוואה ומבקש לדעת האם הוא נדרש לבצע בדיקה רפואית מקדימה בטרם עריכתה. האם מוטלת חובה שכזו ?

    כעיקרון אין חובה כזו ואולם מקום שעסקינן במצווה אשר עבר תאונה ו/או שהינו חולה בשלל מחלות ו/או כזה אשר צופה הגשת התנגדות לצוואתו בבוא העת, מוטב כי זה יערוך בדיקה רפואית מקדימה בטרם עשיית צוואתו ועדיף לקבל תעודה רפואית מפסיכיאטר אשר יפרט כי המצווה כשיר לערוך צוואה.

    על עורך דין העורך צוואה בפניו מוטב, כי זה יפנה את המצווה לבדיקת רופא מקדימה מקום שזה מתרשם כי הדבר נדרש (לעניין זה ראו את החלטת כבוד השופט דנצינגר בבע"מ 3777/12) וכן מוטב לתעד את נסיבות עריכת הצוואה ואת המעמד בכלל, זאת לכל מקרה ועורך הדין יידרש ביום מן הימים להעיד לגבי נסיבות עריכת הצוואה.

    גם במקרים שבהם לא קיים ספק לגבי מסוגלות המצווה לערוך צוואה זה רק יכול לתרום לערוך תעודה רפואית מקדימה, אשר יהיה בה ערך רב לדחיית טענת התנגדות אשר עשויה להיות מועלית ביום מן הימים באשר למסוגלות המנוח לערוך את צוואתו בשעת עשייתה.

    במקרים שבהם מנוח עורך צוואה נוטריונית וזה מרותק למיטתו ו/או מאושפז בבית חולים, הרי לפי תקנות הנוטריונים נדרשת הצגת תעודת רופא מקדימה לעריכת הצוואה על מסוגלות המצווה לעשות צוואה ובהיעדר תעודה כזו נפל פגם צורני בצוואה, אשר דינו להפוך את חובת ההוכחה לגבי הצוואה לפתחו של הזוכה על פיה.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים