Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
א’ - ה’ :18:00 - 09:00
ז'בוטינסקי 35, קומה 9 (מתחם הבורסה) ר”ג

לבצע הסכם חלוקה מחדש של הזכויות בין היורשים

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    האם לאחר שנרשמו זכויות היורשים לגבי מקרקעין או דירת ירושה ניתן לבצע הסכם חלוקה מחדש של הזכויות בין היורשים מבלי שהדבר ייחשב עסקה במקרקעין ?

    3 ילדים ירשו בחלקים שווים ביניהם זכויות בדירת מגורים ורשמו את זכויותיהם בפנקסי המקרקעין. חלפו עברו 3 שנים ו – 2 ילדים מבקשים להעביר לאחיהם השלישי את חלקיהם הרשומים בפנקסי המקרקעין מבלי שהדבר ייחשב עסקה במקרקעין ומבלי שההעברה תהא כרוכה במיסוי. האם זה ניתן ?

    התשובה, באופן עקרוני, הינה חיובית וזה ניתן. עצם העובדה שזכויות במקרקעין נרשמו מכוח צו ירושה או צו קיום צוואה ולאחר הרישום מבקשים היורשים לערוך ביניהם הסכם חלוקת עיזבון ולרשום את הזכויות בשונה מאיך שאלו נרשמו במקור לא תהווה, במרבית המקרים, אירוע מס. עם זאת, יש לבדוק כל מקרה באופן פרטני ויש מקרים שבהם הסכם חלוקה מחדש בהחלט ימוסה ע"י רשויות מיסוי מקרקעין, למשל, מקרה שבו היורש אשר ויתר על זכויותיו לטובת מי מהיורשים האחרים קיבל מהם תמורה בכספים, שאינה חלק מכספי הירושה.

    הסכם חדש לחלוקת עיזבון ו/או יוזמה של היורשים ליצור חלוקה מחדש של רישום הזכויות שאלו ירשו במקרקעין מחייבת התייעצות ובדיקה פרטנית ע"י עו"ד העוסק בדיני ירושה ועיזבון.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים