ירושה במקרה של גירושין

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    כיום, גירושים הפכו לתופעה מקובלת ורווחת בחברה הישראלית. יותר ויותר זוגות בוחרים לסיים את הקשר ביניהם ולהיפרד או להתגרש, כל זוג מסיבותיו הוא. הליך הגירושין מסתיים בדרך כלל בהסכם גירושין עליו חותמים שני הצדדים, הכולל הסדרה של מספר נושאים כמו: הסדר מזונות, תנאי משמורת על הילדים, חלוקת רכוש משותף ועוד. תהליך הגירושין הוא תהליך ארוך ומייגע העשוי לקחת הרבה מאוד זמן, לעתים גם שנים. מה קורה במצבים בהם במהלך תהליכי הגירושין אחד מבני הזוג נפטר, לפני שהגירושין נכנסו לתוקפם? כיצד יחולק עיזבונו בין יורשיו?

    צוואה וירושה במקרים של גירושין

    חוק הירושה הישראלי קובע כי כשאדם נפטר, עובר עיזבונו ליורשיו. במידה ואותו אדם ערך צוואה, יחולק עיזבונו לפי המצוין בצוואה. בהיעדר צוואה, יחולק עיזבונו ליורשיו בהתאם לברירת המחדל הקבועה בחוק (ירושה על פי דין). סעיף 10 לחוק קובע כי מי שהיה בן זוגו של המנוח (אם בנישואין או ידוע בציבור) בעת פטירתו הוא יורשו על פי דין. החוק אף נותן עדיפות לבן הזוג על יתר היורשים (ילדים, אחים, הורים).

    כאמור, תהליך הגירושין עלול להימשך זמן רב וברבים מהמקרים בני הזוג מחליטים לחיות בנפרד, עוד לפני הסיום הפורמלי של קשר הנישואין. אם קרה המקרה ואחד מבני הזוג נפטר ולא הותיר אחריו צוואה, בן הזוג שנותר בחיים יירש אותו באופן אוטומטי על פי חוק, למרות שהשניים היו פרודים או ניהלו הליכי גירושין. הסיבה לכך נעוצה בהנחה כי כל עוד לא בוצעו הגירושין, ישנה אפשרות של פיוס או שלום בית בין בני הזוג. הדרך המשפטית היחידה למנוע מצבים כאלו היא על ידי עריכת צוואה כבר בשלב ניהול המשא ומתן לגירושין. מי ששוקל ברצינות להתגרש ואינו מעוניין להוריש את עיזבונו לבן הזוג ממנו הוא עתיד להתגרש, צריך לערוך צוואה ובה יוסדרו כל ענייני חלוקת רכושו לפי ראות עיניו. יש לציין כי צוואה שנערכה במצב של תהליכי גירושין אינה גוברת או אינה יכולה לפגוע בזכויות של בן הזוג שנותר בחיים על חלקו ברכוש המשותף. פתרון משפטי זה של עריכת צוואה במסגרת של תהליכי גירושין הוא האפשרות הטובה והאפקטיבית ביותר המאפשרת לאדם לשלוט על חלוקת רכושו לאחר פטירתו. את הצוואה רצוי לערוך בסיועו של עו"ד המתמחה בענייני ירושה וצוואה.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים