Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
א’ - ה’ :18:00 - 09:00
ז'בוטינסקי 35, קומה 9 (מתחם הבורסה) ר”ג

ירושה, צוואה ופוליסות ביטוח

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    אחד הנושאים המעניינים בדיונים על ירושה לאחר פטירתו של אדם הוא מה דינן של פוליסות ביטוח שונות שהיו בבעלותו. הנושא לא מספיק מוכר בקרב הציבור וישנו חוסר ידע שגורם במקרים רבים לחוסר נעימות כאשר מטפלים בירושה של אדם. העיקרון הבסיסי שצריך להכיר הוא שעל פי חוק, פוליסות ביטוח אינן נחשבות צוואה ואינן מטופלות על ידי חוק הירושה. כל אדם שמנהל פוליסת ביטוח מכל סוג, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, ביטוח חיים ועוד, צריך לבחור מוטבים לכספי הפוליסה במידה וילך לעולמו. את המוטבים בוחרים בזמן החתימה הראשונית על הפוליסה. כמובן שניתן לבקש להחליף אותם עם הזמן, אך לא מספיק אנשים מודעים לחשיבות הרבה של טיפול בבחירת המוטבים בפוליסות השונות.

    כאשר אדם מחליט לערוך צוואה, חשוב מאוד שיקפיד לבדוק באותה ההזדמנות את המוטבים שבחר בפוליסות השונות שהקים במהלך חייו. פוליסות רבות מוקמות בשלבים מוקדמים של החיים. כל אדם שמתחיל עבודה חדשה, אפילו לאחר הצבא, זכאי לפוליסה של קרן פנסיה או ביטוח מנהלים. כאשר אדם בוחר מוטבים לפוליסה בשלב כל כך מוקדם, לרוב הוא רווק ללא ילדים. במקרים אלו, בדרך כלל רושמים את אחד ההורים או את שניהם כמוטבים בפוליסה.

    החיים ממשיכים ומתקדמים והפוליסות ממשיכות להתנהל באופן אוטומטי. לכן נוצרים הרבה מצבים בהם אדם מתחתן ומביא ילדים והמוטבים בפוליסה הם עדיין אלה שבחר לפני שנים רבות. במקרים אלו, מוטבי הפוליסה אינם היורשים החוקיים של עזבונו של אדם שהולך לעולמו. לכן חשוב מאוד לבדוק ולעדכן את המוטבים בפוליסות השונות בהתאם לרצונות והשינויים שמתפתחים עם השנים.רוב הסיכויים שאדם ירצה שכספי הביטוח שלו יעברו לילדיו או בן זוגו, אך אם לא יעדכן זאת בפרטי הפוליסה, יווצרו בעיות בעתיד.

    גם כאשר אדם כותב צוואה ומציין בה במפורש כי הוא רוצה להוריש את כספי הפוליסות שבבעלותו לילדיו ולאשתו, היה ולא ימציא את הצוואה לחברת הביטוח ולא יעדכן את פרטי המוטבים בחברת הביטוח, הרי זכות המוטבים מבראשית תגבר על זכות היורשים החוקיים לפי הצוואה.

    על מנת למנוע מצבים לא נעימים וסכסוכים בין יורשים, כדאי מאוד לעדכן את המוטבים בפוליסות הביטוח השונות מבעוד מועד, כך לא תוכל להיווצר התנגשות בין צוואה של אדם, שמבטאת את רצונו האמיתי לבין חוקים יבשים בתחום הביטוח.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים