ירושה שלי או שלך?

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    מספרים על שני אחים שהגיעו לרב על מנת שיכריע בסוגיה של חלוקת ממון משפחתי משותף שלגביו התגלתה מחלוקת. הרבי הקשיב לאח הבכור ופסק- אתה צודק. לאחר מכן התפנה להקשיב לאח השני ופסק- גם אתה צודק. המחלוקת, מיותר לציין, נותרה בעינה- הרב שלח את שני האחים לפתור את עניינם בינם לבין עצמם. אלא שזהו סיפור חסידי ישן ואילו במאה ה-21 יש כבר מחלוקות הרות גורל לגבי ירושות ונכסים משפחתיים. בכל מה שקשור בדיני ירושה, תמיד כדאי לפנות מבעוד מועד אל עו"ד לירושה.

    התנאי היחידי שקובע לגבי הזכאות הוא צוואה אשר מקבלת תוקף משפטי. ללא צוואה ההכרעה לגבי אופן חלוקת הירושה היא לפי חוקי הטבע- קרי לפי קרבה משפחתית, בת או בן הזוג של המנוח חולק את ה"שלל" עם בניו ובנותיו לפי סולם של חצי. חצי לבת הזוג / לבן הזוג וחצי לכל שאר הילדים. לכן, לכל אדם מומלץ לערוך צוואה.

    לא מעט קרבות משפטיים נסובים על השאלה מהו מסמך הצוואה המקורי. הסטטיסטיקה מלמדת כי אין קשר בין גובה השלל לבין הנכונות לריב עליו בין כותלי בית המשפט. שכן, גם אם מדובר רק באוסף ספרים או פריטים בעלי ערך רגשי, תמיד יהיה מי שירגיש מקופח. מתברר כי מאז ימי עשו ויעקב שרבו על ירושת הבכורה, לא הרבה השתנה בטבע האנושי. אלא שאז הירושה כללה חזקה בת אלפיים שנה על הארץ ועל הזרע, כיום זה כבר התגמד לכדי ריב על אגו, כבוד ועניינים אחרים.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים