Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
א’ - ה’ :18:00 - 09:00
ז'בוטינסקי 35, קומה 9 (מתחם הבורסה) ר”ג

כללי יסוד בכתיבת צוואה

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    לכתיבת צוואה יש ערך חשוב מאוד: על ידי כתיבת צוואה יכול אדם לדאוג לאופן שבו יחולק רכושו בין קרוביו ולמעשה להבטיח את האופן בו יחיו הקרובים והאהובים שלו לאחר מותו. אמנם, עצם כתיבת צוואה היא תהליך קשה, מכיוון שהיא מאלצת אותנו להכיר בעובדת מותנו. אך כתיבת צוואה היא הדרך היחידה בה אנו יכולים לשלוט במידה רבה על העתיד לבוא ועל מה שיקרה לאחר מותנו. בנוסף, כתיבת צוואה מסודרת עוזרת במניעת ריבים משפחתיים עתידיים או קשיים אחרים בקבלת הירושה.

    עם זאת יש לזכור שישנם כללים וחוקים לכתיבת צוואה בת תוקף. אם צוואה לא נכתבת באופן מסויים, או שיש חשד שהיא לא חוקית, הרי שניתן יהיה לערער עליה או לבטלה בבית משפט וכתוצאה מכך רצונותיו המקוריים של המוריש לא יכובדו.

    על מה חשוב להקפיד בעת כתיבת צוואה?

    1. על צוואה להיות כתובה בכתב ידו של המוריש ובכתב יד ברור וקריא ובלשון ציווי. במידה ובוחרים להדפיס את הצוואה, יש להחתימה על ידי שני עדים שאינם בעלי עניין בצוואה, וכן להחתים אותם על הצהרה משפטית. תהליך זה הוא מעט מורכב יותר מכתיבת צוואה בכתב יד ולכן הוא נעשה בדרך כלל על ידי עו"ד לענייני ירושה.
    2. יש להקפיד לציין את תאריך כתיבת הצוואה בדף הראשון והאחרון של הצוואה, ורצוי אפילו להוסיף אותו לדפים הפנימיים של הצוואה.
    3. על המוריש לחתום את שמו בכל אחד מדפי הצוואה וכן בסמוך לכל שינוי, תיקון או הוספה (בדומה לתיקונים על צ'ק).
    4. על המוריש לצרף רשימה מפורטת ככל הניתן של נכסיו: אם הוא מחליט להוריש דירה שבבעלותו עליו לציין מספר גוש וחלקה. בנושא כספים – יש לציין מספרי חשבון בבנק. כדאי לצרף גם פרטי ביטוחים, פנסיה וקופות גמל, אך יש לזכור שאלו אינם נחשבים חלק מהצוואה והיורשים הינם המוטבים הרשומים בפוליסות עצמן.
    5. על כותב הצוואה לפרט למי מיועד כל חלק בצוואה. על שמות היורשים להיות מפורטים (שם מלא, תעודת זהות, כתובת ומה הקשר שלהם למוריש). כמו כן יש לפרט כיצד יחולקו הנכסים בין היורשים, לפי אחוזים. כדי להימנע מטעויות יש לוודא שסכום האחוזים מגיע ל-100%.
    6. צוואה עלולה להיחשב כלא חוקית אם קיומה מותנה בתנאים הנוגדים את חוקי המדינה או תקנות הציבור (למשל- להתנות את קבלת הירושה בגירושין מבן זוג נוכחי).
    7. רצוי לצרף לצוואה אישור רפואי המעיד על בריאותו וצלילות דעתו של כותב הצוואה, בתאריך סמוך ככל שניתן לכתיבת המסמך.
    8. יש לדאוג לשמירת הצוואה – אם על ידי מסירתה לרשם לענייני ירושה, ליורשים עצמם או לידי עו"ד לענייני ירושה.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים