מקרים מיוחדים שבהם כדאי לערוך צוואה

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    אנשים רבים נוטים לחשוב בעיקר על ההווה. אין ספק שכדאי לנו באמת להתעסק במה שקורה בחיינו עכשיו ולהיות מחוברים למציאות, אך חשוב ביותר לדאוג גם לעתיד ולתכנן אותו עד כמה שאפשר. אחד מהדברים החשובים שצריך לעשות כאשר אנו הופכים למבוגרים הוא לדאוג לעריכת צוואה חוקית ומסודרת. אנשים נוטים להזניח עניין זה וכך הם ומשפחתם נקלעים למצבים קשים ואף מביכים בעתיד. כל מי שהוא בעל משפחה ובעל נכסים ורכוש, צריך לדאוג בשלב מסוים לערוך צוואה.

    צוואה תקנית וחוקית היא למעשה הדרך היחידה של אדם להבטיח את חלוקת רכושו לאחר מותו באופן בו הוא רוצה. על פי חוק הירושה, בכל מקרה של אדם שנפטר ולא הותיר אחריו צוואה חוקית, רכושו יתחלק באופן הבא: חצי לבן זוגו והחצי שני יתחלק באופן שווה בין ילדיו. אם אדם חושב שדרך זו היא הדרך המתאימה לו מה טוב. אך יש מקרים מיוחדים רבים שבהם צריך לתת את הדעת ולדאוג מבעוד מועד לעריכת צוואה כיוון שהחוק לא מכסה אותם.

    למשל כל אדם שחי בזוגיות ללא נישואים, או אדם שחי בנפרד מבן זוגו ללא גירושים, או אדם שמתכנן להדיר מישהו מיורשיו החוקיים, או רוצה להעניק ירושה למישהו נוסף שלא קבוע בחוק.

    ישנם מקרים רבים, במיוחד בצורות החיים המודרניות של היום והסוגים השונים של התא המשפחתי שהחוק היבש לא נותן להם מענה. לכן כל מי שנמצא במצב כזה מוכרח להסדיר צוואה חוקית בעודו צלול ורהוט ויכול להחליט לבדו על עתיד נכסיו. אם בוחרים לערוך צוואה בגיל צעיר יחסית, כדאי לערוך בה עדכונים בהתאם לשינויים שקורים בחיים.

    לפעמים יש אנשים שמתחילים פרק ב' של נישואים ורוצים לתת ירושה גם לבן זוג החדש וילדיו, לפעמים רוצים להעניק חלק למכר קרוב או קרוב משפחה שאינו מדרגה ראשונה. בכל מקרה, על מנת לערוך צוואה חוקית שתעמוד בפני החוק ותוכל לצאת לביצוע מיידי עם מות הנפטר רצוי לפנות לעורך דין לענייני ירושה ולקבל ממנו יעוץ מקצועי טרם החתימה על הצוואה.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים