על זכות הירושה של בת הזוג בדירת המגורים

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    סעיף 11(א)(2) לחוק הירושה קובע, כי במקרה שבו בת הזוג הייתה נשואה למוריש כ – 3 שנים טרם הפטירה וגרה עימו ערב הפטירה ולא היו לו ילדים או צאצאיהם או הורים (אך היו לו אחים או צאצאיהם או הורי הורים), הרי בת הזוג תירש את מלוא זכויות המוריש בדירת המגורים וכן 2/3 מיתרת נכסי העיזבון. ראשית יודגש, כי המונח בת זוג פירושו גם ידועה בציבור ובלבד שיחסיה עם המוריש נמשכו לפחות 3 שנים טרם פטירתו.

    נשאלת השאלה מה יקרה בסיטואציה שבה יש למוריש זכויות במספר דירות מגורים ואיזו דירה תיחשב כ"דירת המגורים" לצורך מימוש זכות בת הזוג בה.

    ובכן, הפסיקה באופן עקבי צמצמה את המונח דירת מגורים ובמקרה שבו עיזבון המוריש כולל זכויות במס' דירות מגורים, הרי סביר שבית המשפט יבחן מהי הדירה הכי מזוהה עם מגורי בני הזוג ובת הזוג תירש את מלוא זכויות המוריש בדירה זו בלבד ולגבי יתר הדירות, אלו ייחשבו כיתרת נכסי העיזבון כאשר בת הזוג תירש 2/3 מזכויות המוריש בהן והאחים או צאצאיהם או הורי ההורים יירשו 1/3 מהן.

    חשוב לציין, כי האמור לעיל מתייחס לסיטואציה העובדתית המשפחתית הספציפית שבו מנוח פלוני הותיר אשה ואחים או צאצאיהם או הורי הורים, כאשר בעת פטירתו לא היו לו ילדים או צאצאיהם או הורי הורים.

    לייעוץ מקצועי בנושא מומלץ לפנות לעורך דין לענייני ירושה.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים