על חשיבות עריכת צוואה גם בגיל צעיר

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    נהוג לחושב שצוואה וירושה הן עניין ששייך רק לאוכלוסיה המבוגרת, או אפילו הזקנה. אך חשוב לדעת שיש לא מעט סיבות בגינן מומלץ ורצוי לערוך צוואה אפילו בגילאים צעירים יחסית. השינויים החברתיים שחלו בעשורים האחרונים הובילו למצבים משפחתיים שונים וחדשים שעשויים להשפיע על חלוקת ירושה עתידית ולכן, כל מי שנמצא במצב שונה מהנורמה צריך לקחת בחשבון שעריכת צוואה תקל עליו ועל משפחתו בעתיד.

    בעיקרון חשוב לדעת שישנם מצבים שחוק הירושה לא מכיר בהם או לא מתייחס אליהם ולכן עם פטירתו של אדם מתחילות להתעורר בעיות סביב נושא הירושה.

    יש כמה סיבות מרכזיות שבגינן כדאי לערוך צוואה בגיל צעיר

    1. זוגיות ללא נישואין- ישנם הרבה זוגות שחיים היום ביחד מבלי להתחתן. החברה הפכה ליותר ליברלית ויש היום לא מעט אנשים שמוותרים על עניין החתונה, אך עדיין מנהלים זוגיות ארוכת שנים. אנשים כאלו יכולים להיחשב כידועים בציבור, מה שיקנה להם זכויות משותפות ברכוש ונכסים אחד של השני, אך חוק הירושה עצמו מתייחס רק לזוגות נשואים. לכן, כל מצב שהוא שונה מזה, אינו מוגן לחלוטין על ידי החוק. חוק הירושה קובע כי בן זוגו של נפטר ירש מחצית מעיזבונו והיתר יעבור לצאצאיו. במקרה שבן זוג שלא היה נשוי לא יוכר בסוף כידוע בציבור- הוא לא יוכל לרשת את חלקו בכלל. מצבים כאלו מובילים לסכסוכי ירושה רבים בין קרוביו של המוריש ורק צוואה מסודרת יכולה לפתור אותם מראש.
    2. זוגות חד מיניים- משפחות חד מיניות הן כבר לא תופעה נדירה, אך עדיין אינן מוגנות על ידי חוק הירושה. חשוב מאוד שבני זוג מאותו מין יקפידו לערוך צוואה מסודרת ויקבעו את חלוקת עיזבונם מבעוד מועד, על מנת למנוע קרבות ירושה עתידיים. 
    3. אחוז גירושין גבוה- אחוזי הגירושין בישראל עולים מדי שנה. גירושין יכולים להיות תהליך ארוך ולא פשוט. חוק הירושה אינו מכיר בסטטוס "פרודים" ולכן אם חלילה מישהו מבני הזוג נפטר במהלך תקופת הביניים, אין לו הגנה חוקית לגבי ירושתו. צוואה יכולה לפתור את הבעיה גם במקרה זה.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים