על צוואה נוטריונית

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    ישנן ארבע דרכים המוכרות על פי החוק לעריכת צוואה בעלת תוקף משפטי. צוואה בעל פה, צוואה בכתב, צוואה בעדים וצוואה בפני רשות. בחוק קבוע מהי "רשות" שבפניה ניתן לערוך צוואה, מדובר בגורמים מוסמכים כמו שופט, חבר בית דין רבני, רשם לענייני ירושה וגם נוטריון אשר נחשב כרשות שיפוטית לצורך עריכת צוואה בפניו.

    כאשר אדם מעוניין לערוך צוואה בפני נוטריון מומלץ, כי יחפש נוטריון בעל ניסיון בתחום. לצורך עריכת הצוואה, צורנית ופרוצדוראלית, המצווה יפרט את אופן חלוקת הירושה ואת הוראות הצוואה לפי רצונו בעודו נמצא אל מול הנוטריון, הנוטריון יכתוב את כל דבריו של המצווה, ובסיום תהליך הכתיבה הוא יקריא בפני המצווה את מה שנכתב. כאשר המצווה יאשר כי זוהי צוואתו לפי רצונו, הנוטריון יצרף אימות נוטריוני לצוואה שתיחתם ויחתום עליו וכך הצוואה תקבל את מעמדה החוקי. לאחר עריכת הצוואה מומלץ להפקיד אותה במשרדו של הרשם לענייני ירושה.

    במקרים שונים עשוי הנוטריון להיתקל במצב שבו המצווה נראה לא כשיר או מתעורר אצלו ספק לגבי כשירות המצווה לערוך צוואה. זה יכול להיות בגלל מצב רפואי ירוד, מצב הכרתי ירוד או בגלל גילו המפליג של המצווה וכיוצ"ב.

    במקרים אלה מומלץ להצטייד במסמכים רפואיים רלוונטיים שיעידו, כי המצווה כשיר לערוך צוואה. במקרים שבהם המצווה מוגבל בניידות, מרותק למיטתו בבית או מאושפז בבית החולים חובה על הנוטריון לקבל מבעוד מועד תעודה רפואית ערוכה לפי תקנות הנוטריונים, לפיה המצווה כשיר לערוך צוואה. הימנעות הנוטריון מלעשות כן משמעה פגם בצוואה ותביא לטענות בדבר תוקפה המשפטי.

    ישנם כמה יתרונות מרכזיים לעריכת צוואה בפני נוטריון. צוואה נוטריונית שעל פניה עומדת בדרישות צורניות של חוק הירושה, הינה הצוואה אשר נחשבת לצוואה החזקה ביותר ואשר הכי קשה להביא לפסילתה. מעבר לכך, אין צורך לדאוג לעדים כמו בעריכת צוואה בעדים וכיוצ"ב.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים