פטור מתשלום מס שבח לגבי דירה שעוברת בירושה

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    אחד מהדברים החשובים והמרכזיים שאדם יכול להעניק ליורשיו הוא נכס מקרקעין/דירת מגורים. ברוב המקרים בהם אדם הולך לעולמו, הדבר הראשון שמחפשים בצוואה שהשאיר אחריו המוריש הוא למי ואיך הוא בחר להוריש את דירתו.

    ידוע כי נכס מקרקעין הוא דבר חשוב מאוד, במיוחד בישראל של היום, בה דירת מגורים הפכה לחלום עבור אנשים רבים שלא יכולים להרשות זאת לעצמם.
    אחת מהדרכים להגיע לבעלות על דירה או על חלק ממנה היא לקבל אותה בירושה. חלק גדול מהאנשים שמקבלים נכס בירושה מחליטים למכור אותו ולהשתמש בכסף שהם מקבלים עבורו כבסיס לרכישת דירה משלהם.

    כאשר בוחרים בדרך זו חשוב מאוד לברר וכן להתייעץ עם עורך דין לענייני ירושה לגבי מה אומר החוק לגבי תשלום מס שבח בגין מכר דירת ירושה. לעתים, אחד הדברים שמקשים במכירת דירת מגורים הוא הצורך לשלם מס שבח. במקרה של דירת מגורים שעברה בירושה ישנן לעתים הקלות ופטורים בתחום זה, אך חשוב לדעת שפטור מתשלום מס שבח בגין מכר דירת ירושה אינו מוענק באופן אוטומטי.

    על מנת לקבל פטור מתשלום מס שבח בעת מכירת דירה שהוקנתה למוכר בירושה ניתן אמנם להשתמש בפטורים הכלליים הקיימים בחוק מיסוי מקרקעין, כגון בגין מכר דירה מזכה בפטור אחת ל – 4 שנים ואולם, רבים אינם יודעים, אך אם הדירה הוקנתה למוכר בירושה רצוי לנצל פטור ירושה ספציפי שקיים בחוק ולא את הפטור הכללי. ניצול פטור הירושה הספציפי שבחוק יאפשר למוכר למכור דירה נוספת שבבעלותו ולנצל עבורה את אחד מהפטורים הכלליים.

    כדי להיות פטור מתשלום מס שבח לפי תנאי פטור הירושה הספציפיים הקיימים בחוק צריכים להתקיים מספר תנאים מרכזיים:

    1. מוכר הדירה צריך להיות בן זוגו של המוריש או אחד מצאצאיו של המוריש (צאצא,לרבות נכד) ויורש של המוריש.
    2. הדירה הנמכרת הייתה דירתו היחידה של המוריש בעת פטירתו.
    3. לו היה המוריש בחיים והיה מוכר את דירתו זה היה זכאי לפטור ממס שבח.
    4. הדירה מהווה דירת מגורים מזכה.

    דרך נוספת להימנע מהצורך לשאת במס שבח בגין מכר דירת ירושה היא על ידי תכנון נכון ומוקדם ועל ידי עריכת הסכם חלוקת עיזבון בין היורשים, אשר עשוי לחסוך מהצדדים העברות/ מכירות ועסקאות אשר יהיו כרוכות בתשלום מס שבח. דהיינו, בתכנון נכון הצדדים יכולים להגיע לתוצאה כלכלית שתהיה מקובלת עליהם לגבי חלוקת הירושה וזאת בלא שיהא צורך לבצע עסקאות מיותרות ולשאת בתשלומי מיסים והוצאות נלוות שבמקרים רבים ניתן לחסוך. לייעוץ בנושא מס – ניתן לפנות לעורך דין מיסים מומחה.

    לסיכום,מומלץ לפנות לעורך דין לענייני ירושה או עו"ד נדל"ן על מנת לקבל ייעוץ מקצועי בעניין תכנון הסכם חלוקת עיזבון ו/או בעניין תכנון מס שבח עתידי וזאת כבר בשלבים הראשונים לאחר פטירת המוריש.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים