Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
א’ - ה’ :18:00 - 09:00
ז'בוטינסקי 35, קומה 9 (מתחם הבורסה) ר”ג

צוואה מאוחרת שסותרת צוואה הדדית

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    ביום 1.8.05 פורסם ברשומות תיקון 12 לחוק הירושה אשר הסדיר בס' 8א' לחוק מנגנון לעניין עריכת וביטול צוואות הדדיות.

    עד לכניסת תיקון 12 לחוק הירושה לתוקף הדין אשר היה חל היה יציר פסיקת בית המשפט העליון אשר קבע, כי בני זוג אשר ערכו צוואה הדדית רשאים לבטל את הצוואה בכל עת, גם לאחר פטירת בן הזוג הראשון, זולת אם מגוף הצוואה ו/או מראיות חיצוניות ניתן להגיע למסקנה כי בני הזוג התכוונו להגביל או לשלול מבן הזוג שנותר בחיים את אפשרות הביטול או השינוי של הצוואה. תיקון 12 לחוק שינה את היוצרות באופן שבו זה יצר מנגנון לפיו לביטול צוואה הדדית לא יהא תוקף אלא בכפוף להסדרים שנקבעו בס' 8א' לחוק.

    בתיק עז' 110040/08 ואח' בני זוג ערכו צוואה הדדית בשנת 1989, לפני כניסת תיקון 12 לחוק לתוקף, במסגרתה ציוו את נכסי העיזבון/הירושה האחד לשני ולאחר לכתם לילדים ויצרו מנגנון "יורש אחר יורש". לאחר פטירת הבעל שינתה בת הזוג את הצוואה ובית המשפט נדרש להכריע האם יש לקיים את צוואת בת הזוג משנת 1989 או את צוואתה החדשה, זאת לאחר שבת הזוג נפטרה.

    בית המשפט בחן את נוסח הצוואה וכן שמע את עדות עורך הצוואה וקבע, כי מאחר והצדדים יצרו מנגנון "יורש אחר יורש" וכן, כי כוונתם היתה, כי שינוי הצוואה משנת 1989, ייעשה, אם בכלל, רק על ידי שניהם במשותף, הרי המנוחים כן התכוונו להגביל את יכולת השינוי או הביטול של הצוואה מבן הזוג שנותר בחיים ולפיכך, לא היתה האישה רשאית לבטל את צוואתה משנת 1989.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים