צוואות במשפחות חדשות

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    השינויים החברתיים הגדולים שחלו בעשורים האחרונים נוגעים בין היתר למבנים חדשים של משפחות. מלבד משפחות חד מיניות, משפחות שנבנו בתהליך של הורות משותפת, ישנן גם משפחות חד הוריות שהוקמו על ידי אמהות יחידניות מבחירה.

    אחד הדברים החשובים שיש להסדיר בהקמה של משפחה חדשה הוא נושא הטיפול בילדים במקרה של פטירת ההורה. יש משפחות חדשות שבהם הנושא קל יותר לטיפול.

    כאשר מדובר במשפחה חד מינית שיש בה ילדים, לרוב דואגים בני הזוג לעבור תהליך אימוץ הדדי של הילדים ואז במקרה של מות אחד מבני הזוג, בן הזוג השני מופקד על המשך הטיפול בילדים על פי חוק האימוץ. במשפחות בהן יש ילדים כתוצאה מתהליך של הורות משותפת גם כן נהוג לחתום מראש על הסכמים שמסדירים את עניין הטיפול בילדים במקרה כזה, אך כאשר מדובר בהורות יחידנית ישנה חשיבות רבה להסדרת הנושא באמצעות צוואה.

    נשים רבות שמגיעות לגיל מבוגר יחסית ללא בן זוג לא רוצות לוותר על חלום ההורות והמשפחה. לרוב, הן פונות לבנק הזרע במטרה להביא ילד לעולם באמצעות תרומת זרע. במקרה כזה, אין לאם אף שותף להורות. מומלץ מאוד לכל אישה שעוברת תהליך כזה לערוך צוואה בסמוך למועד הלידה. למרות שמדובר באישה צעירה, יש חשיבות גדולה לעריכת צוואה כיוון שעליה להסדיר את כל נושא גידול הילד או הילדים למקרה שחלילה תלך לעולמה.

    כל אישה שנכנסת לתהליך של הורות יחידנית צריכה לתת את הדעת מראש על נושאים חשובים כמו בקשה למינוי אפוטורופוס רשמי שיוכר על פי החוק במקרה ותלך לעולמה, ניהול הנושא הכלכלי של ילדיה, ניהול נכסיה ועוד. בעניין מינוי אפוטרופוס, בית המשפט מוסמך למנות אחד גם אם האם לא ביקשה, אך אם יש צוואה כתובה שמפרטת אפוטורופוס מסויים אותו מעדיפה האם, נהוג להתחשב בבקשתה. בעריכת צוואה של הורות יחידנית כדאי לפרט גם את רצונה של האם בתחום חינוך הילדים, הקצאת נכסים וכספים לילדים לצרכיהם בשלבי ההתפתחות שלהם בחיים וכיוצ"ב על מנת שהאפוטרופוס שימונה יוכל להמשיך את דרכה של האם עד כמה שניתן.

    מומלץ לפנות לערוך דין לענייני ירושה על מנת לקבל ייעוץ מקצועי בעריכת צוואה מסוג זה.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים