איך להתמודד עם טענת זיוף לגבי צוואה

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    כאשר מוגשת התנגדות לצוואה וביחס להתנגדות נטענה ע"י המתנגד טענת זיוף, על הזוכה / על הזוכים בצוואה להתמודד עם הטענה בכלים העומדים לרשותם ובין השאר:

    1. בדרך כלל עת נטענת טענת זיוף לגבי צוואה ממנה בית המשפט מומחה מטעמו לבדיקת הטענה, דהיינו להכרעה בשאלה האם החתימה היא חתימת המנוח אם לא. אם קביעת המומחה תהיה שהצוואה מזויפת רצוי לבחון את הצורך להעביר שאלות הבהרה למומחה וכן, במידת הצורך, לבקש את רשות בית המשפט לזמן את המומחה לחקירה על חוות דעתו כדי למצות את הניסיון לערער את קביעות המומחה.
    2. יש לזכור כי חוות דעת מומחה אינה חזות הכול ובית המשפט יכול לסטות מממצאיה אם יש לו טעמים וסיבות לעשות כן. לפיכך, רצוי להעיד את עדי הצוואה שיעידו כי מי שחתם עליה הוא המנוח ולא אחר.
    3. רצוי לנסות ולהשיג כתבי יד שונים של המנוח ודוגמאות חתימה נוספות שלו כדי לנסות ולערער את קביעות המומחה.
    4. יש חשיבות רבה להראות לבית המשפט כי הצוואה הינה צוואת אמת וכי המנוח רצה לזכות את הזוכה /הזוכים על פי הצוואה ובהקשר זה יש חשיבות רבה למהימנות הזוכה וגרסתו כפי שתובא בפני בית המשפט.
    5. רצוי שלא להשתהות בהגשת הצוואה לקיום. שיהוי בהגשת צוואה לקיום עשוי לעורר אצל בית המשפט ספק לגבי אמיתות הצוואה וכן לפגוע במסוגלות הזוכה להעיד את עדי הצוואה (למשל ראו המקרה נשוא ת"ע 41666-07-11 בו עקב שיהוי הזוכה זה לא היה מסוגל להעיד את עדי הצוואה הנטענת אשר הלכו לעולמם).
    6. יש להיוועץ וכן להיות מיוצגים ע"י עו"ד לענייני ירושה אשר בקיא בפרוצדורה ובדין המהותי לצורכי התמודדות עם הטענה.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים