חלוקת ירושה בין אחים

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    ‏האחים שלכם הם ‏בני המשפחה הקרובים ביותר והחשובים ביותר שיש לכם בחיים. לא משנה מה היא מערכת היחסים שלכם עם האחים שלכם, בסופו של יום אתם יחידה אחת בפני החוק, בוודאי כאשר אתם צריכים להתמודד עם אובדן של הורה. ‏לבד מן האחריות לסידורי קבורה ומהקושי ‏האישי והמשפחתי, יש גם האחריות לעיזבון של ההורים וצריך לוודא שאתם שומרים על הנכסים של המשפחה בשלמותם. ‏אחת הדרכים לדאוג לייצר חלוקה הוגנת של הרכוש של המשפחה היא על ידי יצירת הסכם ‏ירושה בין אחים שמגדיר מבעוד מועד מה הן הזכויות של כל אחד מן האחים ומה הן החובות שלו. ‏עורך דין אוהד שהם יכול לעזור לכם לייצר הסכם חלוקת ירושה בין אחים אשר מתאים לסיטואציה המשפחתית שלכם ועוזר לכם להבין בדיוק איך לשמור על הרכוש והממון ‏של המשפחה לטווח הארוך.

    שלושה דברים שחשוב לדעת על חלוקת ירושה בין אחים

    1. ‏אפילו אם ההורים שלכם ‏הסבירו לכם בעל פה איך הם רוצים לחלק את הרכוש, בלי הסדר כתוב, יהיה קשה מאוד לקבל את האישור של בית המשפט לייצר צו קיום צוואה.
    2. ‏במידה ויש התנגדות לקיום הצוואה, הסכם חלוקת ירושה בין אחים עוזר להוכיח שיש לכם זכויות על הרכוש המשפחתי, זה מאפשר לכם לשמור על הזכויות הללו.
    3. ההסכם יכול להיות מנוסח על ידי ההורים, בידיעה או ללא ידעה של הילדים. אך תמיד עדיף להיות שקופים ולדאוג לעדכן את כולם על המתרחש במשפחה.

    העתיד של המשפחה נמצא בידיים שלכם

    ‏ברגע שאתם בוחרים לקחת אחריות על הרכוש המשפחתי שלכם, יש לכם הרבה יותר כוח והרבה יותר יכולת לייצר פתרונות כלכליים שמתאימים לכל בני המשפחה. ברמה העקרונית, עדיף תמיד להסביר לילדים את הסיטואציה ולהיות שקופים, כדי למנוע היא הסכמות וריבים, ‏בעיקר מפני שמדובר על סכום הכספים שיכולים להשפיע על העתיד של המשפחה. עורך דין אוהד שהם, יעזור לכם לבנות חלוקת ירושה בין אחים בצורה הגיונית, ועל בסיס הדרישות והציפיות שלכם.

    איך מחלקים ירושה בין אחים?

    ‏לאורך כל החיים שלכם ‏בניתם את עצמכם בעבודה קשה, ‏בניתם בית למשפחה שלכם ודאגתם לייצר את רמת החיים הגבוהה שמתאימה לילדים שלכם. ‏ועכשיו, כאשר אתם בשלב בחיים שבו אתם מתחילים לחשוב על הפרישה, אתם רוצים וצריכים לדאוג לאינטרסים של הילדים שלכם ברמה הכלכלית גם בעתיד. אחת השאלות המרכזיות שאלות בקרב הורים היא איך מחלקים ירושה בין אחים בצורה הוגנת, ואיך דואגים לצמצם למינימום האפשרי את הסיכוי לחוסר הסכמה בין אחים. ‏הצוות המקצועי של משרד עורכי הדין אוהד שהם יכול לעזור לכם למצוא את הדרך לחלק ירושה בין אחים בצורה הוגנת, גם מבחינה משפטית וגם מבחינה מקצועית.

    איך מחלקים ירושה בין אחים בצורה הגיונית?

    ‏כדי לענות על השאלה איך מחלקים ירושה בין אחים צריך להסתכל על מכלול הנכסים שקיימים לרשותכם. כמו כן, צריך להבין מהו המצב הכלכלי של כל אחד מן הילדים שלכם ולייצר ‏תמונה גדולה ‏שמסבירה איך המשפחה שלכם מתנהלת. כדאי להסביר במסמך מפורט מה הן הסיבות שגרמו לכם לקחת את ההחלטות כמו שלקחתם. כי בצורה כזו אפשר לפרק את ההתנגדות ואת חוסר ההסכמה של חלק מן האחים במקרה של סכסוך. ‏ככל שאתם ברורים יותר וברגע שאתם מגדירים את חלוקת הרכוש באופן שמיטיב עם שאר בני המשפחה, אתם מצמצמים את הסיכוי שיהיו לכם ילדים שמתמודדים עם התנגדות לקיום הצוואה ומייצרים הליך משפטי ארוך ויקר לשאר המשפחה.

    ההחלטות הכי קשות שהורים צריכים לקבל

    ‏חלוקת ירושה בין אחים היא תהליך מורכב מאוד, שאתם בתור הורים צריכים לנהל בצורה מאוד זהירה. זוהי האחריות שלכם לשמור על שלמות המשפחה בעתיד. וגם אם אתם לא תהיו שם, חשוב לכם לקחת את ההחלטות הנכונות בשביל שלא לפגוע באף אחד מהילדים שלכם. לשם כך צריך להעזר בידע ובנסיון של ‏עורך הדין אוהד שהם, כדי לכתוב מסמך משפטי מחייב וכדי להבטיח שאתם מתמודדים עם כל מכשול אפשרי לאורך הדרך בצורה הטובה ביותר ועוזרים לילדים שלכם לשמור על שלמות המשפחה ועל הרכוש המשפחתי.

    חלוקת ירושה בין בן זוג וילדים עם אוהד שוהם

    מידע נוסף בנושא

    חלוקת ירושה בין יורשים

    ‏ירושה היא אחת השאלות המשפטיות הכי לא פשוטות שקיימות כיום. מצד אחד, אתם רוצים לשמור על הרכוש ועל הממון המשפחתי בתוך המשפחה אחרי לכתכם בטרם עת, ‏ומן הצד השני אתם ממש לא רוצים לפגוע באף אחד מהילדים או קרובי המשפחה שלכם, ‏בגלל קבלת החלטות לא נכונה או מסמך משפטי שלא משקף את פני הדברים באמת. בדיוק מהסיבה הזו, תהליך חלוקת ירושה בין יורשים חייב להתבצע בצורה משפטית מדויקת, תוך תשומת לב לכל הפרטים הכי קטנים ותוך התאמה של המסמך המשפטי לדרישות החוק. אנשי הצוות המקצועיים של משרד עורך דין אוהד שהם יכולים לעזור לכם לייצר חלוקת ירושה בין יורשים באופן הוגן, על בסיס שנים רבות של ניסיון והיכרות עם החוק.

    מה היא המשמעות של חלוקת ירושה בין יורשים?

    ‏המשמעות של חלוקת ירושה בין יורשים היא בעצם הסתכלות על כלל העיזבון של המורה איש והתאמה של כל חלק בעיזבון לכל אחד מן היורשים שקובע המורש. ‏יכול להיות שיהיו לכם ילדים שלא צריכים נכסים פיזיים, כי יש להם דירות. ויש לכם ילדים שצריכים דווקא לקבל את הרכוש המשפחתי הסנטימנטלי. הרעיון הוא כל הזמן להסתכל על כל אחד מן היורשים ולמצוא את העמק השווה כדי ‏לבנות מסמך שדואג לאינטרסים של כולם באופן הוגן. ‏ברגע שיש לכם מסמך שכזה, יהיה הרבה יותר קשה לפעול על מנת להוציא צו התנגדות לקיום צוואה בעתיד, והתוצאה תהיה חלוקה נכונה יותר של הרחוב שלכם בדיוק כמו שאתם רוצים. 

    תכנון מוקדם הוא מפתח לצמצום בעיות

    ‏במידה בלתי מבוטלת לא יכול לתכנן מבעוד מועד חלוקת הרכוש של המשפחה שלכם היא הדרך להבטיח שלא יהיו סיכסוכים בתוך המשפחה. ‏אתם יכולים לקבוע את גבולות הגזרה ביחד עם הילדים ואתם מסוגלים להגיע אל העמק השווה, בגלל שחשוב לכם למנוע מצב של ‏תביעות משפטיות מורכבות בעתיד. ‏הצוות המקצועי של משרד עורכי הדין אוהד שהם יעזור לכם להתמודד עם כל סוג של דרישה משפטית ומקצועית לייצר חלוקת ירושה בין יורשים באופן הוגן, וילווה אתכם בשלבים הקריטיים למשפחה שלכם.

    חלוקת ירושה בין בן זוג וילדים

    ‏ההון, הממון והרכוש שצברתם לאורך החיים שלכם ‏הם אמצעים שעוזרים לכם לשמור על רמת חיים גבוהה יותר אבל באותה מידה גם אמצעים ‏שאתם צריכים לדעת איך להעביר לדורות הבאים בצורה חכמה. ‏כלומר, אתם לא יכולים להגיע למצב שבו אתם לא דואגים לייצר חלוקת ירושה בין בן זוג וילדים ‏מבעוד מועד, בוודאי אם מדובר על משפחה מורכבת ועל תא משפחתי שאתם רוצים לשמר. ‏על-פניו, קבלת ההחלטות יכולה להיות פשוטה, ‏אבל בפועל, אתם חייבים לעבוד עם עורך דין מקצועי, ‏כמו עורך הדין אוהד שהם, בשביל להבטיח חלוקת ירושה בין בן זוג וילדים שמתאימה לרצונות שלכם וליכולות הכלכליות שלכם.

    מה המשמעות של חלוקת ירושה בין בן זוג וילדים?

    ‏באופן עקרוני המשמעות של חלוקת ירושה בן בן זוג וילדים היא שאתם מחליטים שאתם לא רוצים לחלק באופן אוטומטי את הרכוש שלכם על ידי בית משפט. אפשר וצריך לקבוע מנגנון חלוקה אחר, שבו אתם שולטים על הכספים שלכם, ‏אתם קובעים מי יהיה אחראי להוציא לפועל את מנגנון קבלת הכספים. ואתם יודעים שאם חס וחלילה קורה לכם משהו, יש מי שיכול ‏לדאוג בצורה אחראית לשמור על הכספים של המשפחה ולעזור לילדים שלכם להתמודד עם האירוע הטראומטי בצורה נכונה. ‏ובמידה בלתי מבוטלת, זהו אולי הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים וצריכים לעשות בשביל לאפשר לילדים ולבן הזוג שלכם להמשיך לחיות חיים ברמת הרווחה גבוה שהם רגילים אליה.

    אל תפחדו לקחת את ההחלטה לטובת הילדים שלכם

    ‏אמנם גם בני הזוג שלכם מתמודדים עם קושי אישיים וכלכלי במקרה של פטירה בטרם עת, אבל יקר הדאגה שלכם מופנה אל הילדים שלכם כאשר הם ילדים קטנים. ולכן, אתם יכולים לשמור על זכויות של הילדים שלכם ואתם צריכים ‏לעבוד קשה בשביל לאפשר להם לקבל את רמת החיים שמגיע להם גם במצב של חוסר ודאות. ביחד עם אנשי הצוות המקצועיים של משרד עורכי הדין אוהד שהם, ‏יהיה אפשר לייצר מנגנון מתאים ששומר על הזכויות הכלכליות של הילדים ושל בן הזוג שלכם.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים