הורשת עיזבון במקרה של גירושין

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    אדם ערך צוואה ל"אשתו"…"ציפורה" ולימים אלה התגרשו וזה נפטר מבלי שזה ערך צוואה חדשה.

    מה יעלה בגורל אותה צוואה והאם ציפורה תזכה בעיזבונו ? דעת הפוסקים הינה כי התואר נסוג מפני השם, דהיינו, מקום שאדם ציווה לאשתו ונקב בשמה "ציפורה" ובעת פטירתו זו כבר לא היתה אשתו, עדיין "ציפורה" תזכה בעיזבונו. כאשר אדם ציווה את עיזבונו ל"אשתו" מבלי לנקוב בשמה חלוקות דעות הפוסקים ואולם נטיית הרוב הינה לקבוע, כי הציווי מכוון לאשתו בעת כתיבת מסמך הצוואה.

    שונה המצב עת הנסיבות מתייחסות לא לצוואה אלא לפוליסת ביטוח חיים או תגמולים ועניין זה נדון בע"א 138/74.

    בית המשפט קבע, כי לא ניתן לזכות בכספי הפוליסה את אשת המנוח במועד פטירתו מאחר וזה נקב בשמה של אשתו הקודמת (גרושתו) כמוטבת בפוליסה ואולם הגם שהאישה השנייה (האלמנה) לא זכאית לכספי הפוליסה מכוח היותה "אשתו" שלל בית המשפט את זכותה של האישה הראשונה לקבל את כספי הפוליסה מאחר וקבע, כי אין בעל חייב לזון את גרושתו והפוליסה נועדה למטרה זו (בשונה מצוואה) ובשל כך ממש, גם האישה הראשונה אינה זכאית לכספי הפוליסה ומשכך, בהיעדר כל מוטב אחר, נקבע, כי מי שזכאי לכספי הפוליסה זה עיזבון המנוח ויורשיו החוקיים. עורך דין גירושין או עורך דין לענייני ירושה יוכלו להדריך את המוטבים בצורה הטובה ביותר בנושא זה.

    סוגיה זו מדגישה ומחדדת ביתר חשיבות מדוע חייב כל אדם שערך צוואה וכל אדם שיש לו פוליסת ביטוח או תגמולים לעדכן את הצוואה ו/או את פרטי המוטבים בפוליסה שלו עם שינויי החיים, למשל, עם גירושיו ועם בניית תא משפחתי חדש.

    ניתן לפנות להתייעצות עם עו"ד המתמחה בתחום הגירושין או בתחום הירושה על מנת לקבל הכוונה מקצועית בנושא.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים