זיוף צוואות – האם מכת מדינה שבדרך

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    ככול שהמצב הכלכלי הולך ונעשה קשה יותר, יצר ההישרדות מכה בבני האדם, אשר מחפשים פתרונות יצירתיים לעשות לביתם, לעתים, למרבה הצער, גם בדרכים לא חוקיות.

    זיוף צוואה, אם זה מצליח, עשוי לזכות את העבריין בהון ירושה אשר הוא כלל לא זכאי לו ומכאן התמריץ הקיים בפני עבריינים לזייף צוואות.

    כאשר מאן דהוא מנסה לזייף צוואה של מנוח, עת לזה יש קרובים טבעיים ע"פ דין, הרי זה צפוי לחזית של התנגדות לצוואה, עת תוגש הצוואה הנטענת לקיום ואולם ישנם לא מעט מקרים של מנוחים עריריים וללא קרובי משפחה ו/או עם קרובים רחוקים ביותר, אשר מצווים במסגרת צוואה את רכושם לצדדי ג', אשר כלל לא יודעים על זכותם ואלה נופלים קורבנות לזיוף צוואות, אשר במקרים רבים לא זוכים להתנגדות והחוטא/העבריין יוצא נשכר באופן פלילי ושלא כדין. במקרים כאלו, מומלץ לפנות לעורך דין לענייני ירושה או עורך דין פלילי על מנת לבצע בדיקה מקיפה של העניין ולגשת לפתרון בבית משפט במקרה הצורך.

    בהקשר האמור לעיל, לאחרונה ניתן פסק דין ע"י בית המשפט לענייני משפחה במחוזות ת"א והמרכז ע"י השופט יהורם שקד, שבו נדון מקרה של צוואה שהוגשה ביחס למנוחה נטולת קרובים מדרגה ראשונה בעלת נכסים בשווי מאות מילוני ₪, עת מבקש קיום הצוואה היה אדם זר למנוחה אשר לטענתו הכיר אותה תקופה קצרה בלבד וזה טען כי המנוחה רצתה לזכות אותו בירושה. קרובי משפחת המנוחה הרחוקים, הם יורשיה ע"פ דין למקרה והצוואה פסולה, טענו, כי הצוואה מזויפת וכן טענות נוספות כהתנגדות לצוואה.

    בסיומו של הדיון, בפסק הדין, בית המשפט קבע, כי זה אינו מאמין שלמנוחה היה קשר כלשהו למבקש קיום הצוואה, אותו זר שטען לזכות ירושה בעיזבונה, וכן קבע, כי הצוואה מזויפת, זאת ע"פ חוות דעת גרפולוגית שניתנה תוך כדי ההתדיינות. בית המשפט פסל את הצוואה וחייב את מבקש קיום הצוואה בהוצאות משפט בסך 120,000 ₪.

    הח"מ סבור, כי פסק הדין הינו נכון וצודק מלבד דבר אחד, היה צריך לחייב את מבקש קיום הצוואה בהוצאות כפולות ומכופלות למען ייראו וייראו, כאקט הרתעתי כלפי כל מי שזומם לנסות ולזייף צוואה.

    אין במאמר זה כדי להוות חלילה תמריץ כלשהו לביצוע עבירה, אלא שנהפוך הוא ומטרתו הינה להביא לידיעת הציבור תמונת מצב עגומה בהקשר נשוא המאמר, להכניס את הציבור למודעות שתופעה של זיוף צוואה או צוואות הינה קיימת ואולי זה יסייע ולו במעט למנוע מראש זיוף צוואות והענקות של זכויות ירושה לעבריינים שלא מגיע להם לרשת ו/או אולי זה יסייע לתמרץ בני משפחה להגיש התנגדות לצוואה מקום שיש להם חשד כי צוואה כלשהי הינה מזויפת.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים