Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
א’ - ה’ :18:00 - 09:00
ז'בוטינסקי 35, קומה 9 (מתחם הבורסה) ר”ג

מדוע רצוי לבצע פירוק שיתוף במקרקעין בין יורשים ?

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    ישנם טעמים רבים מדוע רצוי לבצע פירוק שיתוף במקרקעין בין יורשים

    במקרים רבים קיומם של מספר שותפים במקרקעין מביא ל"שיתוק" הפעילות של המקרקעין, אינו מאפשר ולכל הפחות מקשה מאוד על פיתוחם או על מיצוי הפוטנציאל שלהם.

    אם ניקח מגרשים גדולים לדוגמה, אז ישנם מקרים שיורשים רבים ירשו חלקה מסוימת במקרקעין ואלו אינם מצליחים להגיע להסכמות באשר לאופן הניהול השוטף שלהם ו/או כיצד יש לפתחם ומה לעשות עם המקרקעין. התוצאה הישירה הנלווית לכך היא שהמקרקעין אינם ממצים את הפוטנציאל הגלום בהם והיורשים אינם נהנים מזכות הירושה שלהם במקרקעין באופן מעשי.
    בדירות מגורים / דירות ירושה בפרט, במקרים רבים היורשים מסתכסכים ביניהם בעקבות סוגיות רבות ומגוונות הכרוכות בשותפות, בין אם בענייני מימון הוצאות ניהול הדירה ואחזקתה, בין אם ביחס לאופן השימוש שייעשה בדירה, אם להשכירה או לא וכיוצ"ב.

    פירוק שיתוף במקרקעין בין יורשים מאפשר לכל יורש ליהנות באופן עצמאי ובלתי תלוי ביתר היורשים מזכות הירושה שלו במקרקעין. עניין זה מבורך וחשוב שבעתיים שעה שעסקינן ביורשים, שהינם לרוב בני משפחה ושותפות במקרקעין מביאה במקרים רבים לסכסוכים בין בני המשפחה – היורשים ומוטב לנסות ולמנוע זאת מראש.

    במקרים שונים שבהם מקרקעין מצויים בבעלות משותפת של יורשים רבים הדבר עשוי להביא לפגיעה בערכם לעומת מצב שבו אותם המקרקעין בדיוק מצויים בבעלות יחידה.
    אין האמור לעיל ממצה את הטעמים לפירוק שיתוף במקרקעין בבעלות משותפת של מספר יורשים ואולם משרדנו ממליץ ליורשים לפרק ביניהם את השיתוף במקרקעין, בין אם בהסכמה ובין אם בהליך משפטי לפירוק השיתוף במקרקעין.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים