מה עושים אם יש מחלוקות בין יורשים

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    סכסוכי משפחות בגלל ירושה הם הסכסוכים הנפוצים ביותר. על פי חוק הירושה כל אדם יכול לפרט בצוואה כיצד העיזבון שלו יחולק למשפחתו ביום מותו. אך לא רק שלא כולם משאירים צוואה, גם כאשר יש צוואה וגם כאשר אין, ישנם סכסוכי משפחות בגין הירושה. זוהי בדיוק הסיטואציה המתאימה לערוך הסכם בין יורשים, בו יהיה כתוב מפורשות מה כל יורש מקבל, ואם יש שינוי כלשהו המקובל על כולם, לכתוב אותו ולחתום עליו.

    מהו הסכם בין היורשים כאשר קיימת צוואה

    ישנן צוואות שלא כוללות את כל הרכוש, או שעלולה לקום התנגדות לצוואה, מה שעלול לעבור להכרעה בבית המשפט לענייני משפחה. במקרים אלו חשוב למנות מנהל עיזבון, במידה ואין מינוי של מנהל עיזבון בצוואה עצמה. בהנחה וכל הצדדים מנהלים בעצמם את העיזבון לא צריך שבית המשפט יהיה זה שיחליט על אותו הסכם בין יורשים, אך אם ממנים מנהלי עיזבון, או אם הוגשה התנגדות כלשהי, אפשר לקיים הסכם של חלוקת עיזבון מלא או חלקי. חשוב לשים לב, הצדדים להסכם זה הם למעשה היורשים בלבד. לא יוכלו הצדדים להביא אנשים שיגיעו בשמם להיות נוכחים במהלך הכנת ההסכם.

    מה אם אחד הצדדים מוותר על חלקו?

    על פי החוק, במסגרת הסכם בין יורשים, היורשים אינם יכולים לוותר על הבעלות על הנכסים שהם עתידים לרשת, אך הם יכולים לבחור לא לממש זכויות מסוימות הקשורות לאותו הנכס. כמו כן, אם יש נושים על היורשים או חבויות אחרות, אלו יכולים להטיל עיקולים על העיזבון כל עוד הוא לא חולק עדיין. אם מדובר בעיקול על נכסים, הוא עלול להיות מוטל גם לאחר חלוקת העיזבון. אם נקלעתם לסיטואציה בה אתם חלוקים בדעותיכם על צו ירושה או צו קיום צוואה או אם הגישו התנגדות לצוואה או צו ירושה ועליכם להתמודד עם התנגדות זו חשוב שתהיו בידיים המשפטיות הטובות ביותר. צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי הדין אוהד שוהם, מהמובילים בישראל בתחום הירושות והצוואות. הצוות המקצועי והמיומן מחכה לכם.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים