צוואה בפני רשות

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    על פי חוק הירושה ישנם ארבעה סוגים של צוואה שאדם יכול לערוך- צוואה בעל פה, צוואה בכתב יד, צוואה בעדים וצוואה בפני רשות.

    צוואה בפני רשות היא צוואה שמערכת באופן עצמאי בפני אחד מהגורמים המוסמכים לכך מבחינה חוקית: שופט, דיין בבית דין רבני, רשם לענייני ירושה או נוטריון.

    כאשר אדם בוחר לערוך צווה בפני רשות הוא יכול לעשות זאת בשתי דרכים- בכתב, או בעל פה ואז הרשות היא זו שאחראית על כתיבת הצוואה, הקראתה בפני המצווה והחתמתו עליה על מנת לאשר את תוכנה.

    צוואה בפני רשות אינה דורשת נוכחות של עדים, כיוון שהרשות המוסמכת היא בעלת מעמד מספק מבחינה חוקית ואין צורך לתמוך בה על ידי גורמים חיצוניים כמו עדים.

    כשירות המצווה בצוואה בפני רשות

    כאשר אדם בוחר בנוטריון כרשות בפניה הוא עורך את צוואתו, חייב הנוטריון לבדוק את מצב כשירותו של המצווה לערוך צוואה. אם המצווה נמצא במוסד שיקומי או טיפולי, חובה עליו להמציא אישור רפואי שמוכיח את כשרותו לערוך צוואה. כידוע, על פי חוק, אדם שעורך צוואה חייב להיות כשיר לכך במאת האחוזים על מנת להיות מודע למעשיו. המצווה חייב להיות צלול בדעתו כאשר הוא עורך את המסמך שיקבע את עתיד עזבונו לעולמים. כאשר הצוואה נערכת בפני רשות, עניין זה עלול להיות בעייתי, שכן מדובר במפגש אחד שנערך לצורך עריכת הצוואה והרשות לא תמיד תדע להעריך על פי מפגש אחד מה מידת הכשירות של המצווה.

    זה יכול לגרום לבעיות עתידיות בתחום של התנגדות לצוואה. כאשר צואה נערכת בידי מצווה שאינו כשיר, היא צפויה להידחות בעתיד על ידי הגורמים המשפטיים הרלוונטיים אם וכאשר תוגש תביעת פסילה לצוואה.
    אחת העילות לפסילת צוואה היא הוכחת אי כשירותו של המצווה לערוך אותה.

    כאשר המצווה אינו כשיר מבחינה רפואית לערוך צוואה, הוא גם חשוף יותר למקרים של השפעה בלתי הוגנת של מי מסביבתו שיכול להיות בעל אינטרס להגדיל את חלקו העיזבון. השפעה בלתי הוגנת היא גם עילה לפסילת צוואה בעתיד.

    להבהרות משפטיות בתחום מומלץ לפנות לעורך דין לענייני ירושה על מנת לקבל ייעוץ מקצועי.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים