האם ניתן להפוך מי שאינו יורש ליורש והאם ניתן לעשות הסכם בדבר ירושה עתידית

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    בהיותי עו"ד לענייני צוואה פונים אליי מפעם לפעם לקוחות ושואלים אותי האם ניתן להסכים כי אדם מסוים שלא הוזכר בצוואה של המנוח יהפוך להיות היורש שלו ? והאם ניתן כאשר מוריש עדיין בחיים לעשות הסכם בדבר ירושתו של המוריש ?

    שאלות אלה אינן פשוטות כלל ועיקר והתשובות להן תלויות בנסיבות העובדתיות של כל מקרה לגופו ולכן מוצע בכל תוקף להיוועץ עם עו"ד ירושה שרק לו יש את הכלים הנכונים לייעץ לכם בענייני ירושה וצוואה.

    האם ניתן להסכים על סטטוס של יורש לאדם שאינו נמנה על יורשי המנוח לפי דין או צוואה?

    כעיקרון התשובה לשאלה זו הינה שלילית ולא ניתן להסכים על קביעת סטטוס של יורש שאינו נקוב בצוואה. כך למשל, 3 יורשים ע"פ דין או צוואה של המוריש, לא יכולים להסכים ביניהם כי "פלוני" ייקבע כיורש במקומם.

    הגם זאת, מי מהיורשים יכול להסתלק מעיזבונו של המוריש לטובת יורשים אחרים במגבלות חוק הירושה ואז עשוי להיות מצב שבו "פלוני", אשר לא נקבע בצוואה כיורש, עדיין יירש בסופו של דבר. זאת יקרה לא כתוצאה הסכמית אלא כתוצר הסתלקות מירושה של אחד הזוכים על פי הצוואה.

    נניח למשל, כי המוריש ערך צוואה והוריש את עיזבונו לשכנתו, שאינה קרובת משפחתו. אילו השכנה תסתלק מזכותה בשלמות או באופן יחסי לטובת ילדו של המוריש, אז ילדו של המוריש יהא יורש שלו למרות שלא נרשם כזוכה בצוואה.

    לצורך הבנה מלאה של הסוגיה וקבלת ייעוץ מתאים מוצע לפנות ולהיוועץ עם עו"ד ירושה מיומן.

    האם ניתן לעשות הסכם בדבר זכות ירושה עתידית?

    הבהרנו כבר לעיל, כי לא ניתן להפוך באופן הסכמי מי שאינו יורש ליורש. לפיכך, "פלוני" אשר צפוי לרשת לא יכול לעשות עם "אלמוני" עסקה במסגרתה יתחייב כלפיו, כי יהפוך ליורש במקומו כלפי עיזבון המוריש.

    עם זאת, אותו "פלוני" בהחלט יכול לעשות עסקה עם "אלמוני" לפיה זה יתחייב להעביר ו/או לשעבד לו את אשר יירש בבוא העת מהמוריש. במסגרת זו "פלוני" לא מתחייב להפוך את "אלמוני" ליורש, אלא רק מתחייב כלפיו ביחס למה אשר יירש מהמוריש בעתיד ולא מעבר לכך.

    בכל צורך להיוועצות העולה מהסוגיה הנ"ל מוצע לפנות ולהיוועץ עם עו"ד צוואה. משרדנו מומחה בתחום, אנוכי עו"ד לענייני צוואה וירושה וזמין לרשותכם במידת הצורך.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים