חליפיו של יורש וזכויותיהם בירושה

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    בטרם הגשת בקשה למתן צו ירושה או למתן צו קיום צוואה על המבקש להיות בקיא בנתונים העובדתיים הנוגעים לקרובי המוריש לצורך מילוי הבקשה. לעיתים, חלק מקרובי המוריש נפטרו לפניו, לעיתים חלקם נפטרו אחריו, אך בטרם הגשת הבקשה למתן צו ירושה. להיבטים העובדתיים הנ"ל תהיה השפעה הן על אופן מילוי הבקשה למתן צו ירושה, הן על זהות היורשים וחלקיהם בעיזבון והלכה למעשה, על תוצאות צו הירושה או צו קיום הצוואה שיינתן לעיזבון המוריש.

    כאשר עסקינן בנסיבות שבהן מי מילדי המוריש חס וחלילה נפטר לפניו, הרי יש לציין זאת עובדתית בגוף הבקשה למתן צו ירושה ולתמוך את הטענה בצירוף ת. פטירה של אותו ילד שנפטר. בנסיבות אלה מי שזכאי להיכנס ב"נעלי" הילד שנפטר לפני המוריש הם צאצאיו (נכדי המוריש) בחלקים שווים ביניהם ויש לציין את פרטיהם בבקשה למתן צו ירושה. שונה המצב, כאשר חלילה הילד נפטר אחרי המוריש, שאז יש לציין זאת עובדתית בגוף הבקשה למתן צו ירושה, יש לצרף ת. פטירה של הילד שנפטר ויש לציין בגוף הבקשה את זהות יורשיו החוקיים של אותו ילד שנפטר אחרי המוריש.

    לצורך פישוט, כאשר ילד נפטר לפני המוריש, חליפיו הנכנסים בנעליו לעניין חלקו בעיזבון המוריש הם ילדיו בחלקים שווים (גם אם יורשיו של אותו ילד הינם שונים בתכלית) ואילו, כאשר ילד נפטר אחרי המוריש, הרי חליפיו הנכנסים בנעליו לעניין חלקו בעיזבון המוריש הינם יורשיו החוקיים (על פי דין או על פי צוואה מקוימת) של אותו ילד (ולא בהכרח ילדיו). הוראה זו חלה על כל אחד מקרובי המוריש, אשר נפטר לפני המוריש או אחריו.

    נשאלת השאלה מה יקרה לגבי זוכה לפי צוואה שנפטר לפני המוריש ? ומה יעלה בגורל מנת הזכייה של אותו זוכה שנפטר לפני המוריש ? המחוקק קבע בס' 49 לחוק הירושה, כי אם המוריש לא קבע זוכה אחר במקום אותו זוכה שנפטר לפני המוריש, כי אז צאצאיו של אותו זוכה ייכנסו בנעליו ויזכו בחלקים שווים ביניהם במנה שבה הוא היה אמור לזכות לפי הצוואה. בכל מקרה אחר, המנה של אותו זוכה לפי הצוואה תתבטל.

    להבנת הדקויות הנ"ל יש חשיבות רבה בעת מילוי מסמכי בקשה למתן צו ירושה או צו קיום צוואה, לצורך קבלת צו ירושה או צו קיום צוואה תקינים וחוקיים. משרדנו עוסק באופן שוטף בייצוג לקוחותינו בהכנת והגשת בקשות למתן צו ירושה או לצו קיום צוואה וכן בייעוץ וייצוג בבקשות לתיקון צו ירושה או לתיקון צו קיום צוואה, זאת במידת הצורך. 

    עו"ד אוהד שוהם הינו עו"ד צוואה, המייצג על בסיס שוטף והינו בעל רקע, ניסיון והתמחות נרחבת בהליכי ירושה מגוונים, בהתנגדות לצוואה, בבקשות לתיקון צו ירושה או צו קיום צוואה. בכל שאלה או צורך, נא צרו קשר עם המשרד בטלפון 077-5100268.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים