ירושת זכויות ממקום עבודתו של הנפטר

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    כאשר אדם נפטר, מקום עבודתו מחויב להעביר את זכויותיו ליורשיו החוקיים. כל אדם שעובד בצורה מסודרת במהלך חייו, צובר זכויות שונות המגיעות לו על פי חוק- פיצויי פיטורים, קרנות השתלמות, זכויות להמשך עובדה ועוד. כל הזכויות שנצברו עבורו במקום עבודתו, אמורות לעבור ליורשיו לאחר פטירתו. הכספים שאמורים לעבור אל היורשים החוקיים מורכבים משני גורמים עיקריים –

    יתרת שכר

    כאשר אדם נפטר בעודו עובד פעיל בארגון מסוים, עומדים לזכותו תשלומים שהמעביד חייב לו כגון- תשלום על ימי חג, תשלום על פריון עבודתו, בונוסים למיניהם, ימי חופשה צבורים, שעות נוספות שהצטברו ועוד. חוק הגנת השכר מסתמך על חוק הירושה וקובע למי אמורים לעבור הכספים הנ"ל- אם לעובד שנפטר יש בן זוג- הכספים יועברו אליו, אם אין לו בן זוג, הכספים אמורים לעבור לאדם אחר כפי בצוואה שערך או כפי שהודיע וחתם במקום העבודה.

    כאשר עובד נפטר מתרחש תהליך של "גמר חשבון" בו מתבצעת בדיקת יתרות וחובות של העובד- היה והוא חייב כספים לארגון- המעביד יכול לנכות אותם מיתרת השכר לפני שהיא מועברת ליורשים. 

    פיצויי פיטורים

    כאשר אדם עובד למעלה משנה במקום מסוים, הוא זכאי לפיצויי פיטורים ובהתאם לכך, לאחר מותו, כספי הפיצויים הם חלק מהירושה והמעביד מחויב להעבירם ליורשים החוקיים- בן הזוג וצאצאיו של העובד המנוח.
    כספי הפיצויים אינם מוגדרים כחלק מעיזבונו של המנוח ולכן הם מוגנים במיוחד. על פי חוק הירושה, כאשר למנוח יש חובות, הם אמורים להיות מסולקים מכספי העיזבון, אך כספי הפיצויים אינם יכולים לשמש לייעוד זה בשל הגדרתם החיצונית לעיזבון.

    לצורך הכוונה משפטית מקצועית בהתמודדות עם מקום העבודה של המנוח, יורשיו יכולים להיעזר בעורך דין לענייני ירושה שידריך אותם כיצד לפעול לקבלת זכויותיהם.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים