Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
א’ - ה’ :18:00 - 09:00
ז'בוטינסקי 35, קומה 9 (מתחם הבורסה) ר”ג

מהם האמצעים שעומדים בפני בית המשפט

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    מהם האמצעים שעומדים בפני בית המשפט כדי להכריע בטענה אם מצווה הבחין בטיבה של צוואה או לא?

    צוואה היא אמנם ביטוי מקודש לרצונו האחרון של המנוח לאשר ייעשה ברכושו לאחר לכתו ואולם תוקפה של צוואה מותנה בכך שבעת עשייתה היה המצווה כשיר לערוך צוואה.

    אם עסקינן בצוואה שהינה תקינה מבחינה צורנית, הרי הנטל מוטל על המתנגד לקיום הצוואה לשכנע את בית המשפט, כי בשעת עשיית הצוואה לא הבחין המצווה במהותה של צוואה. אם קיים פגם צורני בצוואה, הנטל מתהפך לחובת מבקש קיום הצוואה, אשר יידרש לשכנע את בית המשפט לגבי אמיתות הצוואה ובכלל זאת לגבי כשירות המנוח לצוות.

    בדרך כלל בתיקי התנגדות לקיום צוואה, כאשר נטענת טענת חוסר כשירות, ממנה בית המשפט מומחה רפואי מטעמו לבחינת השאלה ולבחינת מסוגלות המנוח לצוות בעת עשיית הצוואה. חוות הדעת הרפואית נסמכת על תיעוד רפואי שנאסף וזו בעלת מגבלה מובנית מאחר והמומחה לא פוגש במנוח ולא יכול לבחון באופן ישיר את נשוא חוות הדעת. למעשה מדובר בחוות דעת רטרוספקטיבית, אשר כל כולה מבוססת על מסמכים רפואיים מהמועדים של עריכת הצוואה או סמוכים אליה.

    כיון שבחוות דעת מאין זו קיים קושי בתי המשפט נוטים לתת משקל רב יותר לחוות הדעת עת זו מבוססת על מסמכים רפואיים עדכניים ממועד עריכת הצוואה או על תיעוד רפואי רב יותר ונוטים לתת פחות משקל לחוות דעת אשר תהא מבוססת על תיעוד רפואי מצומצם יותר ו/או שלא מהמועדים בהם נערכה הצוואה.

    חוות דעת המומחה אינה הראיה היחידה עליה נסמך בית המשפט, אשר ישמע את עדויות הקרובים למצווה וכן את עדי הצוואה, אם היו כאלה וינסה לקבוע מתוך שלל העדויות האם המצווה הבין כי הוא עורך צוואה, האם הבין, את השלכות הצוואה כלפי מי שהוא מזכה וכלפי מי שלא יירש מעזבונו, אם המצווה היה מודע להיקף רכושו וכיוצ"ב. כמו כן, בית המשפט יעיין בתיעוד הרפואי של המצווה ובמקרים מסוימים אף ישמע את עדות רופאיו הקבועים, אם היו כאלה.

    מיותר לציין, כי מדובר בסוגיה, אשר מחייבת הבנה וניסיון של עו"ד לענייני ירושה, אשר יוביל אתכם ביתר קלות במסדרונות הפרוצדורה והדין המהותי לצורך קבלת הסעד המיוחל על ידכם.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים