צוואה – אילו סוגי צוואות מוכרות בדין הישראלי ?

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    צוואה הינה ביטוי לרצונו האחרון של המצווה לאשר ייעשה בנכסי עיזבונו וברכושו אחרי לכתו מהעולם. יש חשיבות רבה לערוך צוואה בכל גיל, בכל סטטוס ובכל מצב. מדובר בפעולה משפטית, אשר ניתנת לשינוי או לביטול והיא מומלצת לכל אדם ואדם. לפיכך, מומלץ לערוך צוואה באמצעות עורך דין לענייני צוואה, אשר יידע ללבן ולגבש עימכם את הרצונות שלכם ולערוך אותם בעבורכם על הכתב לצוואה חוקית ותקנית.

    הצוואה הנפוצה ביותר הינה צוואה בעדים, אשר כשמה כן היא זוהי צוואה בכתב (מודפסת או בכתב יד) הנעשית על ידי המצווה בפני שני עדים כדין. 

    צוואה נוספת המוכרת הינה בכתב יד, אשר תנאי יסודי לחוקיותה היא שזו תיכתב על ידי המצווה בעצמו ובכתב ידו.

    צוואה נוספת המוכרת בדין הישראלי הינה צוואה בפני רשות או צוואה נוטריונית, אשר נערכת מול עורכי דין שהינם נוטריונים.

    צוואה אחרונה המוכרת בדין הישראלי הינה צוואת שכיב מרע או צוואה בע"פ. זוהי צוואה "חריגה", אשר נעשית רק על ידי אדם גוסס למוות ו/או אשר רואה עצמו אל מול פני המוות ואשר בנסיבות העניין, אין באפשרותו לערוך צוואה אחרת מבין סוגי הצוואות המוכרות (למשל, לוחם העומד לצאת לקרב וחושש שלא יחזור ממנו מצווה את צוואתו בע"פ בפני שני עדים השומעים את לשונו ואמירותיו).

    צוואה – מדוע יש צורך בעורך דין צוואה לצורך עריכתה?

    עריכת צוואה, ככול מסמך משפטי אחר, מחייבת מומחיות של עורך דין לענייני ירושה.

    באמצעות עורך דין צוואה וירושה ניתן לנסח צוואה, אשר תשקף נאמנה את רצונותיו של המוריש לאשר ייעשה ברכושו אחרי פטירתו וגם שזו תהיה חוקית ותקוים בבוא העת.

    באמצעות עורך דין מומחה ניתן לספק לעריכת הצוואה הגנות מתאימות מראש, זאת מתוך ראייה צופה פני עתיד לכך שתוגש לגביה התנגדות לצוואה.

    באמצעות עורך דין לצוואה ניתן לקבל ייעוץ וכן לנסח נכון בגוף הצוואה הוראות "יורש אחר יורש" או "יורש במקום יורש", לנסח תנאים מקיימים או מפסיקים וכן להימנע מניסוח תנאים שעשויים להיפסל בעילות שונות. 

    אנשים נוהגים לטמון ראשם בחול ולא לחשוב על המוות ועל היום שאחרי וזה לא נכון לעשות. עריכת צוואה חוקית, תקנית ונכונה עבור הלקוח עשויה ליתן ללקוח שקט נפשי וידיעה, כי נכסיו יוקנו בירושה כפי רצונותיו אחרי 120 וגם למנוע סכסוכי ירושה מיותרים בין יורשיו. 

    עו"ד אוהד שוהם הינו עורך דין צוואה, מומחה בעריכת צוואות ובייצוג בענייני צוואות והתנגדות לצוואה בפרט. אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר טלפוני בכל עת 077-5100268.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים