צו ירושה – לאילו מטרות צריך אותו?

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    צו ירושה, כשמו כן הוא, הינו צו המצהיר על זהות היורשים של מוריש מסוים ועל חלקיהם בעיזבונו. ויודגש, כי הצו אינו מפרט את פרטי הנכסים או סכומים אותם ירש יורש כזה או אחר, אלא רק חלקים בעיזבון שירש כל יורש ויורש ואת פרטי היורשים. צו ירושה יכול ויינתן על ידי הרשם לענייני ירושה או על ידי בית המשפט לענייני משפחה, זאת בכל מקרה שבו הליך הירושה הועבר לפתחו ולהכרעתו או על ידי בית הדין הרבני, זאת בתנאים מסוימים.  

    כאשר אדם נפטר והותיר אחריו זכויות, נכסים או כספים, לא ניתן להעבירם בירושה לזכות היורשים ללא נקיטת הליך ירושה לקבלת צו ירושה.

    כאשר מוריש הותיר אחריו כספים בחשבונות בנק, הרי הבנק ידרוש מהיורשים לנקוט בהליך ירושה ולהציג לו צו ירושה לצורך העברת הכספים בהורשה ליורשים. הבנק גם ידרוש שיתוף פעולה מלא וחתימות על ניירת הבנק מכל היורשים.

    כאשר המנוח הותיר אחריו דירת מגורים או נכס מקרקעין, אשר רשום בטאבו או ברשות מקרקעי ישראל (למשל),  הרי לא יהא ניתן להעביר את רישום הנכס בירושה על שם היורשים ללא צו ירושה.

    כאשר אדם הליך לעולמו וטרם פטירתו הוא ניהל בבית המשפט תביעה כספית בעלת שווי מהותי (נניח מיליונים) נגד צדדי ג', הרי עם פטירתו בעלי הדין אשר זכאים להיכנס בנעליו לצורך המשך בירור התביעה הינם יורשיו. משכך, בית המשפט שבו מתבררת אותה התביעה לא יאפשר את המשך בירורה ואת החלפת בעלי הדין ללא שיומצא צו ירושה (ולחילופין, זאת ייעשה באמצעות מנהל עיזבון זמני, אשר יכול וימונה וגם הוא זכאי להיכנס בנעלי המוריש לצורך ייצוג העיזבון כלפי צדדי ג').

    צו ירושה – איך מקבלים? והיכן?

    צו ירושה אינו מסמך המונפק אוטומטית על ידי רשויות המדינה עם פטירת המוריש, אלא שזהו פסק דין הצהרתי, אשר על מי מהיורשים לנקוט בהליך בקשה לקבלתו כדי שזה יינתן. ויודגש, כי לא כל היורשים צריכים לבקשו ודי ביוזמה של יורש אחד מבין היורשים. מדובר בפרוצדורה די פשוטה הננקטת אל מול הרשם לענייני ירושה או מול בית הדין הרבני (אם יש הסכמה של כל הנוגעים בדבר) ואלא אם יש התנגדות, הרי צו ירושה אמור להינתן תוך שבועות ספורים. למרות שמדובר בהליך די פשוט, הרי מוצע בכל תוקף להיעזר במהלכו בעו"ד לענייני ירושה, אשר יוכל לסייע למבקש הצו לקבלו במינימום זמן וקשיים וכן ללוות אותו ואת יתר היורשים בהליכי מימוש נכסי הירושה.

    משרדנו ועו"ד  אוהד שוהם בפרט, הינו בעל ניסיון עשיר בייצוג לקוחות בענייני ירושה ובקבלת צו ירושה בפרט בערכאות השונות. לכל צורך, ייעוץ או ייצוג בענייני ירושה וצוואה ניתן ליצור עימנו קשר טלפוני 077-5100268.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים