דרכים לביטול צוואה

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    בשנים האחרונות ישנה תופעה שהולכת ומתרחבת והיא עריכת צוואה בגיל צעיר יחסית. אם בעבר אנשים היו מבקשים לערוך צוואה רק בגיל מאוד מבוגר, או בזמן מחלה קשה שסיכויי ההחלמה ממנה נמוכים, היום יש יותר ויותר אנשים שמודעים לחשיבות של נושא הסדרת הצוואה בשלב מוקדם יותר. היתרון הגדול של עריכת צוואה בגיל מוקדם יותר הוא שיש בטחון במצב התודעתי של המוריש. כמובן שבשביל לערוך צוואה האדם צריך להיות צלול בדעתו, חף מהשפעות חיצוניות, מתפקד באופן עצמאי ויכול לקבל החלטות בתחום כה חשוב. היום יש יותר ויותר אנשים שמבינים יתרון זה ובוחרים בדרך זו. אמנם מדובר במגמה חיובית, שבהחלט יכולה לתרום לכך שכאשר המוריש ילך לעולמו צוואתו תכובד ללא הסגות, אך יש לכך גם תופעה נלווית שהיא מקרים רבים יותר של הרצון לבטל צוואה. כאשר עורכים צוואה בגיל צעיר, המוריש עדיין חשוף לשינויים רבים שיקרו בחייו. שינוי מצב משפחתי הוא אחד מהם. למשל, יכול להיווצר מצב שאדם שערך צוואה כאשר היה נשוי, ירצה לשנות אותה במקרה והוא מתגרש.

    כיצד ניתן לבטל צוואה

    על מנת לבטל צוואה יש לעשות זאת באחת מהדרכים הקבועות בחוק ומוכרות על ידי מערכת המשפט. ישנן שלוש דרכים מוכרות לביטול צוואה. האחת היא השמדתה של הצוואה הקיימת. במקרה זה יש לאתר את כל העותקים הקיימים לצוואה ופשוט להשמיד אותם. לא תמיד מדובר במשימה פשוטה ואפשרית. הדרך השנייה לביטול צוואה היא לערוך מסמך המבטל אותה. במקרה כזה צריך להקפיד מאוד לערוך את המסמך בצורה מקצועית. דרך זו מהווה פתח לפרשנות עתידית והטלת ספקות לגבי הצוואה. ישנם תקדימים של מסמכי ביטול צוואה שלא כובדו על ידי מערכת המשפט כיוון שלא היו מנוסחים כראוי בצורה ברורה ועניינית. כאשר מנסחים מסמך ביטול צוואה, חשוב מאוד לא לעסוק רק בביטול אלא גם להסביר מה רוצים שתהיה הצוואה המחליפה. אם יש צוואה חדשה, אז יש להתייחס אליה במסמך הביטול. אם לא, צריך להוסיף למסמך הביטול שרצונו של המוריש הוא להתייחס לצוואתו על פי חוק הירושה.

    לכן הדרך השלישית לביטול צוואה היא העדיפה. דרך זו היא עריכת צוואה חדשה. בעריכת צוואה חדשה יש למעשה בטחון מוחלט כי רצונו של המוריש יכובד. על פי החוק, הצוואה הקובעת היא זו שנערכה בשלב המאוחר ביותר לפני פטירתו של המוריש. כך למעשה נעשה ביטול הצוואה בצורה הברורה ביותר, כיוון שהיא הופכת למסמך שאין לו תוקף משפטי ברגע שיש מסמך עדכני יותר.

    מומלץ לפנות לעורך דין לענייני ירושה לטיפול במקרים של ביטול צוואה על מנת לקבל את הייעוץ המקצועי הנדרש.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים