Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
א’ - ה’ :18:00 - 09:00
ז'בוטינסקי 35, קומה 9 (מתחם הבורסה) ר”ג

האם צוואה לטובת הבן תיפסל אילו תוגש התנגדות לצוואה עקב מעורבות של הבן בעריכת צוואת הורהו?

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    האם מעורבות של בן בעריכת צוואת הורהו והיותו של הבן אפוטרופוס "למעשה" של המצווה משמעותה שהצוואה לטובת הבן תיפסל אילו תוגש התנגדות לצוואה? לא בהכרח!

    לדאבוננו, ישנם לא מעט מקרים משפחתיים שבהם אנשים מבוגרים מוצאים עצמם בשלהי הגיל השלישי זקוקים לעזרה רבה ואפילו הופכים לתלויים מאוד במי מילדיהם, אשר לנוכח הסיוע שזה מעניק להורהו זה אף הופך לאפוטרופוס למעשה להורה עוד לפני שמונה כאפוטרופוס פורמלי. באותם המקרים קורה לא מעט שההורה מבקש ורוצה שהבן יסייע לו באיתור עורך דין ובפעולות שונות להגשמת רצון ההורה לעריכת צוואה תקפה ורוצה להוריש את עזבונו לאותו בן בלבד. מה משמעות הדברים כלפי הבן ? והאם עריכת צוואה לטובת הבן המסייע בלבד בנסיבות המתוארות בהכרח תיפסל אם תוגש התנגדות לצוואה ? 

    ההתנגדות לצוואה אינה העיקר אלא רצון המצווה –

    ובכן, התשובה לכך אינה נחרצת וכל מקרה צריך להיבחן לפי נסיבותיו הספציפיות, כאשר המבחן העיקרי שעל בית המשפט לבחון הוא האם הצוואה שנערכה ע"י המצווה משקפת את רצונו החופשי או שמא הצוואה היתה נגועה בהשפעה בלתי הוגנת או זרה. לא כל מקרה ונסיבות מצדיקים הגשת התנגדות לצוואה ובמקרה ד.פ. ז"ל למשל (ת"ע 12617-12-17), למרות שהבן הוגדר כזוכה יחיד לפי הצוואה וזה היה מעורב בעריכת צוואת הורהו ולמרות שההורה היה תלוי בבן שהיה לא אחרת מאשר אפוטרופוס (למעשה) של ההורה במועדי עריכת הצוואה, הרי עדיין – בית המשפט השתכנע, כי הצוואה שיקפה את רצונו של המצווה וזה העיקר ולכן נתן לה תוקף חרף ההתנגדות לצוואה, אשר הוגשה ע"י יורש פוטנציאלי אחר ע"פ דין.

    הגשת התנגדות לצוואה וניהולה הינה משימה מורכבת ומאומצת הכרוכה במקצועיות ובהתמחות. משרדו של עו"ד אוהד שוהם מייצג במקרים מגוונים של התנגדות לצוואה וכן בבקשות לקיום צוואה (במקרים שמוגשות נגד הבקשות שהוגשו התנגדויות). יש לך שאלה ? רוצה להתייעץ ? רוצה ייצוג משפטי מקצועי של עו"ד התנגדות לצוואה או בבקשה לקיום צוואה ? נא צרו קשר בטלפון 077-5100268.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים