עצות מעשיות להיערכות בזמן הווה, כאשר המוריש בין החיים, להגשה עתידית של התנגדות לצוואה

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    היו פעמים רבות פנה למשרדי יורש פוטנציאלי, אשר סיפר לי כי הורהו, המוריש, הינו בין החיים ואולם יש מבין בני המשפחה אשר פעלו ו/או פועלים באופן לא חוקי ולא תקין להחתים את המוריש על צוואה במטרה להשתלט על רכושו.

    במקרים אלה, שואל אותי היורש, בהיותי עורך דין לענייני ירושה, האם ניתן לעשות משהו, לנקוט פעולה כלשהי, כדי להתכונן ליום שאחרי לכתו של המוריש ואם כן מה ניתן לעשות כדי למנוע החתמה על צוואה או כדי שבבוא העת לכך יהא ניתן להגיש התנגדות לצוואה באופן אפקטיבי.

    ראשית, יש לחדד ולהבהיר, כי לא ניתן להגיש התנגדות לצוואה בעת שהמוריש בין החיים. כל עוד המוריש הינו בין החיים לא ניתן לנקוט בהליך לקיום צוואה ולא ניתן להגיש התנגדות לצוואה.

    זה לא אומר כמובן שלא ניתן לבצע פעולות שונות ומגוונות גם כאשר המוריש הינו בין החיים, בכל מקרה לפי נסיבותיו, כדי להתכונן לעתיד ולצורך להגיש התנגדות לצוואה. 

    נניח למשל, נסיבות שבהן יורש יודע, כי מי מבין בנני המשפחה מתכנן להחתים את אביו על צוואה, זאת כאשר אביו מצוי במצב רפואי וקוגניטיבי גרוע ביותר, עת זה לא כשיר, אך טרם נקבע לגביו שאינו כשיר על ידי בית המשפט. מה ניתן לעשות בנסיבות אלה ? בנסיבות אלה, כדי להתכונן להתנגדות לצוואה ניתן לפנות לעורך דין לענייני ירושה אשר ייצגכם בבקשה להכרזת פסלות דין בקשר למוריש ולמינוי אפוטרופוס לגביו. אם בית המשפט יקבע, כי המוריש פסול דין הרי גם אם זה יוחתם על צוואה היא תהא לא תקפה אחרי 120 שלו.

    נניח למשל שעסקינן במוריש בריא ואולם שזה תלוי עד מאוד באחד מילדיו ואולי אפילו חושש ממנו או מאוים על ידו והילד מנצל זאת באופן פסול לטובתו כדי להחתים את האב על צוואה ללא רצון חופשי. במקרים אלה ראוי לנהל שיחות עם המוריש ולקבל מהאב אמירות שישפכו אור על רצון האב. במקרים רבים הקלטות כאלה, אשר יוגשו בבוא העת בהתנגדות לצוואה, עשויות לסייע ביום שאחרי 120 של המוריש להראות, כי האב אוים על ידי ילדו, כי האב נלקח לעורך דין ולא פעל מרצונו, כי האב הוחתם על צוואה שלא נערכה על ידו אלא הובאה לו מן המוכן לחתימה, כי הרצון החופשי של המוריש בעריכת הצואה נשלל.

    זוהי לא רשימה סגורה ואולם, במקרה שבו אתם חוששים שמא יקירכם נגרר לעריכת צוואה שאינה משקפת את רצונו החופשי מוצע, כי תיוועצו עם עורך דין לענייני ירושה לצורך היערכות כבר בזמן הווה להגשת התנגדות לצוואה בזמן עתיד.

    משרדנו עוסק בענייני ירושה וצוואה כפרקטיקה כוללת ונשמח לעמוד לרשותכם.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      לכתבות נוספות בתחום

      תזמון קיום הצוואה מסובך? העורך דין שייעתר לעזרתכם

      ‏מתי בפעם האחרונה יצא לכם להגיע לבית המשפט כדי להתמודד עם טענות ובעיות ‏אשר קשורת באופן ישיר למשפחה שלכם. אצל (...)
      המשך קריאה >

      מיהי "בת זוג" של המנוח לצורך הכרה בזכות ירושה – בחינה פורמלית או מהותית?

      פלוני ואשתו חיו כבני זוג שנים. לימים, הקשר ביניהם התערער, אך הם לא נפרדו ואשתו החלה בקשר זוגי עם אדם (...)
      המשך קריאה >

      מה יעלה בגורל זכות הירושה של פלונית אשר היתה בת זוג נשואה לפלוני טרם פטירתו ואולם יחסיהם הזוגיים לעת פטירת פלוני היו גרועים ופלונית אף היתה סרבנית גט ?

      חוק הירושה מעניק מעמד משמעותי לזכות הירושה של בן הזוג ו/או בת הזוג הנותר בחיים, אשר יורשים נתח עיקרי מעיזבון (...)
      המשך קריאה >

      האם מינוי אפוטרופוס לאדם כלשהו משמעו, כי זה אינו יכול לערוך צוואה בת תוקף

      רבים הם המקרים שבהם יש צורך במינוי אפוטרופוס לאדם כלשהו. עת ממונה לאדם אפוטרופוס זה הופך להיות מוגדר כחסוי. נשאלת השאלה (...)
      המשך קריאה >
      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים