ירושה  – מי זכאי לרשת?

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    ירושה או עיזבון הינם הגדרה או ביטוי להיקף הנכסים, הזכויות והחובות שמוריש מסוים הותיר אחריו עם פטירתו. לרוב, מסת נכסי הירושה וזכויות העיזבון עולים על החובות, שאז הירושה מועילה ובעלת ערך עבור היורשים ואולם, ישנם מקרים שבהם אדם הולך לבית עולמו ומשאיר אחריו חובות וללא כל זכויות. במקרים אלה או דומים, הרי מדובר בירושה שלילית, שאינה ברת פירעון ואינה מועילה ליורשי המנוח. הזכות לרשת קמה ליורשים מייד עם פטירת המנוח ואולם, באופן מעשי, היורשים יכולים ליהנות מזכות הירושה הנתונה להם רק כאשר מתבקש וניתן צו ירושה או צו קיום צוואה. 

    רק כאשר אדם נפטר ניתן לנתח מן הבחינה המשפטית מי זכאי לירושה ו/או לעיזבונו ולמעשה, מהי זהות יורשיו ומה חלקיהם בעיזבון. השאלה מי יורש, מי זכאי לרשת ומה חלקו בעיזבון תלויה בנסיבות העובדתיות הספציפיות של כל מוריש ומוריש לעת פטירתו.   

    וכך, השאלה מי זכאי לרשת תלויה בשאלות אם לעת פטירתו המוריש היה נשוי או גרוש או רווק והאם היו לו ילדים או לא ומספרם, האם חלילה היו לו ילדים שנפטרו לפניו, האם הוא השאיר צוואה או לא, ועוד.

    לצורך ניתוח משפטי מי זכאי לירושה, מה זהות יורשי המנוח וחלקיהם בעיזבון, מוצע לפנות לעורך דין ירושות וצוואות, אשר ידע לנתח עבורכם את הסיטואציה ולחוות דעה בשאלה.

    ירושה – מי זכאי לרשת – מקרים ודוגמאות

    המוריש נפטר נשוי + 3 ילדים. לירושה יהיו זכאים, מחצית אלמנתו ו – 1/6 לכל אחד מילדיו.

    המוריש נפטר גרוש + 3 ילדים. לירושה יהיו זכאים 1/3 לכל אחד מילדיו.

    המוריש נפטר גרוש + 2 ילדים, כאשר ילד נוסף שהיה למוריש נפטר שנים רבות לפניו ולילד נולדו 2 ילדים (ולמעשה הם 2 נכדים של המוריש). לירושה יהיו זכאים 1/3 לכל אחד מהילדים ו – 1/6 לכל אחד מהנכדים.

    המוריש נפטר גרוש + 3 ילדים,  כאשר אחד מהילדים נפטר יום לאחר פטירת המוריש ומי שזכאי לרשת בשלמות את הילד שנפטר זו אשתו (כלתו של המוריש). הלכה למעשה, יורשי המוריש יהיו 1/3 לכל אחד מילדיו ו – 1/3 לאשתו של הילד שנפטר יום לאחר המוריש.

    השאלה מי זכאי לרשת, מהי זהות היורשים ומה חלקם בעיזבון אינה תמיד פשוטה, לעיתים היא אפילו מורכבת ומחייבת היוועצות עם עו"ד ירושה מומחה. 

    עו"ד אוהד שוהם הינו עורך דין צוואות וירושות, מומחה בענייני ירושה, צוואה והתנגדות לצוואה. אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר טלפוני בכל עת 077-5100268.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים