מהו מנהל עיזבון זמני - באילו מקרי ירושה זה ימונה על ידי בית המשפט

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    בהיותי עו"ד לענייני ירושה אני פוגש מידי יום ביומו בתיקי ירושה וצוואה, אשר מצריכים מינוי מנהל עיזבון זמני לעיזבון המוריש.

    ובכן, מהו מנהל עיזבון זמני, מי ממנה אותו, באילו נסיבות ממנים אותו ומהן סמכויותיו ?

    מנהל עיזבון זמני הינו גורם, אשר ממונה על ידי בית המשפט במסגרת סכסוכי ירושה או צוואה, זאת לצורך שמירת עיזבון המנוח בחלל הזמן שנוצר מעת פטירת המנוח ועד אשר נקבעת סופית זהות היורשים וחלקיהם בעיזבון.

    זה קורה בדרך כלל בתיקי התנגדות לצוואה או בסכסוכי ירושה מורכבים, כאשר בית המשפט משתכנע, כי יש לשמור ו/או לנהל את נכסי המנוח בכל טווח הביניים מעת פטירתו ועד אשר יינתן צו קיום צוואה או צו ירושה לעיזבונו.

    אין רשימה סגורה של נסיבות המצדיקות מינוי מנהל עיזבון זמני וכל תיק ירושה נבדק לפי נסיבותיו, ואולם הכלל הוא, כי מנהל עיזבון זמני הינו עוד אמצעי המצוי בידי בית המשפט לענייני משפחה לפי ס' 77  לחוק הירושה לצורך שמירת העיזבון.

    במקרים שבהם עיזבון המנוח מורכב או מהותי או מגוון בנכסיו, במקרים שבהם יש צורך בנקיטת פעולות מיידיות לשם קיום התחייבויות של המנוח או מימוש זכויותיו או לשם שמירה על נכסיו, במקרים שבהם נמנה על היורשים הפוטנציאליים קטין או חסוי ויש להגן על זכויותיו – ייטה בית המשפט למנות מנהל עיזבון זמני לעיזבון המנוח בתיק הירושה שבפניו.

    אין רשימה סגורה של סמכויות המוקנות למנהל עיזבון זמני ואלה נקבעות על ידי בית המשפט, אשר קובע את סמכויותיו לפי צרכי תיק הירושה שבפניו. כמו כן, מנהל העיזבון הזמני מוסמך בכל עת לבקש הוראות וסמכויות נוספות ובית המשפט מוסמך להגדיל את סמכויותיו או לצמצמן, לפי הצורך.

    בהיותי עורך דין ירושה אני עוסק רבות בהגשת תובענות למינוי מנהל עיזבון זמני בתיקי ירושה וצוואה מורכבים. למשרדנו ניסיון רב בכך ואתם מוזמנים ליצור עימנו קשר לגבי כל שאלה או צורך בענייני צוואה, התנגדות לצוואה והליכי ירושה.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים