תיקון טעות סופר בצוואה

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    ישנם לא מעט מקרים שבהם נופלות טעויות סופר בצוואה ו/או שבצוואה ישנם חסרים טכניים שונים. בין אם לא צוין מספר הזהות של המצווה בצוואה או שנפלה טעות טכנית במספר הזהות שלו, בין אם לא צוין מספר הזהות של הזוכה לפי הצוואה או שנפלה טעות טכנית בתיאור נכס, אשר המצווה הוריש בצוואה ליורש. מה משמעותם של חסרים ו/או טעויות סופר / טכניות אלה ? האם ניתן להתגבר עליהם וכיצד ? מי מוסמך לתקנם ? ומה הצורך בתיקונם בצוואה ?

    המשותף לכל אלה הוא שמדובר בזוטי דברים, בטעויות או בחסרים טכניים בלבד, אשר ניתן להתגבר עליהם ולתקנם או להשלימם. הרציונל מאחורי זה הוא שהכלל העיקרי בדיני צוואה הוא, כי מצווה לקיים את דברי המת. מהכלל הנ"ל נגזר גם, כי כל אימת שניתן להתגבר על חסרים טכניים או על טעויות סופר ובכך לקיים את רצון המצווה (שהוא העיקר), הרי כך ייעשה לצורך קיום הצוואה.  

    תיקון טעויות סופר בצוואה או השלמת חסרים טכניים נדרשים בדרך כלל לצורך פרקטי וליישום הוראות הצוואה, כך שהיורשים יוכלו לממש את זכויותיהם בירושה. למשל, כאשר צוואה נערכה בלא לציין את מספרי הזהות של הזוכים, הרי אם יינתן צו לקיום צוואה מבלי להשלים את מספרי הזהות של הזוכים, אלה לא יוכלו לממש את זכויותיהם, בין אם לצורך רישום זכויותיהם בטאבו ובין אם לצורך חלוקת כספי ירושה בבנקים וכיוצ"ב.

    רצוי לפעול לתיקון טעויות סופר או להשלמת חסרים טכניים שנפלו בצוואה כבר בשלב הגשת הבקשה לקיום הצוואה, כך שבעת שיינתן צו לקיום הצוואה, תינתן לצידו פסיקתא, אשר תפרט את התיקונים הטכניים שבוצעו ואשר מספקים לצורך יישום הוראות צו קיום הצוואה. עם זאת, ניתן לבקש תיקון טעויות סופר או השלמת חסרים טכניים בצוואה גם לאחר שניתן צו קיום צוואה.

    הרשם לענייני ירושה או אשר מוסמך לתקן טעויות סופר בצוואה, בין אם בשלב הגשת הבקשה לקיום הצוואה ובין אם לאחר שנתן צו לקיום הצוואה ואילו אם עניין הירושה עבר לבירור והכרעת בית המשפט, הרי הסמכות בעניין השלמת חסרים טכניים או תיקון טעויות סופר שנפלו בצוואה תהא נתונה לבית המשפט לענייני משפחה.

    יש לציין, כי עריכת צוואה באופן יסודי ומקצועי צפויה לייתר מראש את הצורך בביצוע תיקונים טכניים או בתיקון טעויות סופר שנפלו בצוואה או בהשלמת חסרים טכניים שנפלו בצוואה.

    עו"ד אוהד שוהם הינו עורך דין צוואה מומחה, אשר ישמח לסייע לכם בייעוץ ו/או לצורך עריכת צוואה. לכל צורך בענייני ירושה – אתם מוזמנים ליצור קשר טלפונית עם המשרד 077-5100268.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים