מהו הסכם ממון ומהי חשיבותו

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    הסכם ממון הינו עירבון משפטי בין בני זוג נשואים או ידועים בציבור אשר נועד להסדיר את כל נושאי הממון הנפרדים והמשותפים שלהם, לרבות נכסים, חפצי ערך פיקדונות וחסכונות, וכן ממון עתידי כגון ירושות או מתנות אשר יקבלו במהלך חייהם המשותפים. מטרתו של הסכם זה הינה: להגדיר ולהבהיר את אופן חלוקת הרכוש והממון בין בני הזוג במקרים של פרידה, גירושין או פטירה של אחד מהם. רבים חוששים שעריכה של הסכם ממון תהווה חיץ באהבה ותפתח פתח לחילוקי דעות. אולם הזמן הטוב ביותר לעשות הסכמים משותפים הוא בזמן שהזוגיות והאהבה במיטבם ולא חלילה בזמנים קשים בהם הנישואין עלו על שרטון. בדומה לדמי ביטוח אותם אנחנו משלמים מתוך תקווה ואמונה שלא יקרה הגרוע מכל ולא נאלץ להשתמש בהם, כך גם הסכם ממון נועד להבטיח את ההסדרים הכספיים בתקווה שלא יהיה בו צורך.

    בהירות פיננסית

    למעשה, מערכת יחסים זוגית בתוך או מחוץ למסגרת נישואין מהווה הסכם שותפות, המתבטא בין היתר בהדדיות כלכלית, וכמו בכל הסכם שותפות, קיימים יתרונות גדולים בעריכתו המסודרת והברורה. הדרך הטובה ביותר להסדרת העניינים הפיננסים היא באמצעות כתיבת הסכם ממון. הסכם שכזה, המספק ודאות אישית כלכלית ומשפטית באשר לאופני השיתוף והיכולות הפיננסיות הצפויות לכל אחד מבני הזוג במקרה של סיום הקשר.

    מניעת נישואין ממניעים כלכליים

    לעיתים קרובות מתקיים בין זוגות העומדים להתחתן חוסר איזון בולט מבחינת מצבם ויכולותיהם הפיננסיות, דבר העלול לעורר חשש מפני מיסוד הקשר. ואולם, ניתן להימנע מצבים בלתי נוחים שכאלו על ידי עריכת הסכם ממון המסדיר את ההיבטים הפיננסיים מבעוד מועד, ולמנוע מראש תחושה או חשד לניצול כלכלי מצד אחד מבני הזוג.

    למען פרידה פשוטה וברורה

    במקרים רבים של פרידה מהווה חלוקת הרכוש אבן מחלוקת עיקרית. מאידך, עריכת הסכם ממון בין ידועים בציבור בכל שלב של הקשר מעגנת את חלוקתו באופן חוקי והוגן, ומבטיחה כי זו תתנהל בבהירות ובמהירות במקרה של פרידה. כמו כן, הסכם זה ימנע אפשרות להעלאת דרישות שאינן הוגנות, או לסחיטה תוך שימוש ברכוש כקלף מיקוח במהלך הסכם גירושין. לפיכך, הסכם ממון הכתוב וערוך כראוי יפחית במידה ניכרת מהעימותים הנפוצים בהליך גירושין, אשר גורמים נזקים רבים לתא המשפחתי ובמיוחד אם מעורבים גם ילדים.

    ילדים מנישואים קודמים

    הסכם ממון הינו כלי משפטי מומלץ במקרים של כניסה למערכת יחסים עם ילדים מנישואים קודמים. זאת מאחר וההסכם מבטיח כי זכויותיהם של הילדים ימומשו במקרה של פטירה, ובאמצעותו ניתן להימנע ממחלוקות כאובות בין בני הזוג לילדיהם.

    לסיכום:

    עריכת הסכמים משפטיים כגון, הסכם ממון, וכתב צוואה נועדו לאפשר לאדם לשלוט, ככל הניתן, בהחלטות לגבי רכושו. הסכמים אלו נועדו למנוע מריבות וויכוחים באשר לחלוקת הרכוש במקרה של פרידה בין בני הזוג או במקרה של מוות של אחד מהם. על מנת שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים שהרכוש שלכם יטופל בדיוק באופן שבו אתם רוצים, פנו בהקדם לעורך דין המתמחה בעריכת הסכמים וצוואות.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים