Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
א’ - ה’ :18:00 - 09:00
ז'בוטינסקי 35, קומה 9 (מתחם הבורסה) ר”ג

מה על היורשים לעשות כאשר אלה מגלים כי הירושה "רוקנה" בחיי המוריש

לייעוץ מהיר
מלא את הפרטים הבאים

    כאשר אדם נפטר מגישים היורשים בקשה למתן צו ירושה או למתן צו קיום צוואה, כאשר זה הותיר אחריו צוואה.

    ישנם מקרים לא מעטים שלבני המשפחה הקרובים אין ידיעה ברורה מה כוללת הירושה ומהם נכסי העיזבון שהשאיר אחריו המנוח והתמונה מתבהרת באופן ודאי רק אחרי שניתן צו הירושה והיורשים מתחילים לחקור ולאתר את נכסי הירושה. במקרים מסוימים עשויים היורשים לגלות בתדהמה, כי הירושה "רוקנה" עוד בחיי המוריש וכי הלכה למעשה, המוריש לא הותיר אחריו נכסים בעת פטירתו.

    הירושה "רוקנה" בחיי המוריש – מה יעשו היורשים

    ישנם מקרים שבהם לאחר פטירת המוריש ורק לאחר שניתן צו הירושה אלה מגלים, כי המוריש הוחתם על עסקה במקרקעין שבה העביר, בחייו, את זכויותיו במקרקעין במתנה לאחד מבני המשפחה. באותה מידה, ישנם מקרים שבהם מגלים היורשים, כי הכספים אשר היו בחשבון הבנק של המוריש "רוקנו" והועברו בחייו לצורכי מי מבני המשפחה.

    אז מה ניתן לעשות, אם בכלל?

    זה ממש לא פשוט, אבל פעולות משפטיות שבוצעו בחיי המוריש, לרבות העברות של מקרקעין במתנה למי מבני המשפחה או העברות כספיות, ניתנות במגבלות מסוימות ל"תקיפה" משפטית ובנסיבות שבהן קיימת לכך הצדקה משפטית, ניתן לעתור לביטול הפעולות המשפטיות ולהשבתן לעיזבון /למסת הירושה של המוריש.

    אין רשימה סגורה של עילות ואולם בנסיבות של חוסר כשירות ו/או הטעיה ו/או עילה חוזית אחרת, ניתן לעתור לביטול תוקף הענקות /עסקאות ולהשבתן למסת הירושה של המוריש.
    בהקשר לכך, בתיק שבו עו"ד אוהד שוהם ייצג בוטלו לאחרונה עסקאות מתנה במקרקעין, אשר בוצעו בין אם לאחד מבניה, זאת כאשר דבר ביצוע העסקאות הוסתר מיתר הילדים עד לאחר פטירתה של האם. בבית המשפט התנהל הליך משפטי מורכב ובסופו של יום זה הורה על ביטול עסקאות המתנה והשבת הזכויות לירושת המנוחה ולכלל יורשיה החוקיים. – ירושה.

    לרוב, מדובר בהליך משפטי מורכב, אשר הנטל לביסוס הטענות מוטל על הטוען/התובע ואולם החשוב הוא שיש מה לעשות כאשר הירושה "רוקנה" עוד בחיי המוריש / המורישה ואין לומר נואש מלכתחילה.

    הגשת תביעות לביטול עסקאות מתנה /הענקה אחרי פטירת המוריש – רק באמצעות עו"ד לענייני ירושות

    סוגיית ביטול הענקות /מתנות שנעשו בחיי המוריש ואשר המועד בו נתגלו והתעורר הצורך "לתקוף" אותן הינו רק לאחר פטירתו – מהווה עניין וסוגיה משפטית מורכבת, אשר מחייבת הבנה בדין מהותי, בסדרי דין ובהיבטים ביורוקרטים הנוגעים לתביעות מסוג אלה. לשם כך מומלץ ביותר להיוועץ באופן מקדים בעו"ד לענייני ירושות, אשר יוכל לייעץ ולייצג נאמנה בסוגיות משפטיות מורכבות מעין אלה.

    לייעוץ מהיר

    מלא את הפרטים הבאים

      קידום אתרים לעסקים קידום אתרים לעסקים
      השארת הודעה מהירה

      לייעוץ ללא התחייבות מלא את הפרטים הבאים